Partnerzy portalu

Port Gdynia na Targach TransLogistica 2023

Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki Translogistica to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce, gromadzące przedstawicieli sektora transportu, logistyki, i przewozów. To idealna okazja do prezentacji najnowszych rozwiązań, nawiązywania kontaktów handlowych oraz omawiania najważniejszych wyzwań w branży. W tegorocznej edycji tych prestiżowych targów Portu Gdynia nie mogło zabraknąć. W tym roku przypada wyjątkowa, jubileuszowa, 10-ta edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki. Wydarzenie odbywa się w EXPO XXI, przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.

TransLogistica Poland to największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie biznesowe dla firm poszukujących i korzystających z usług w zakresie logistyki, transportu i spedycji oraz dla wszystkich zawodowo związanych z branżą TSL. Uczestnictwo w targach jest szczególnie ważne dla branży morskiej, która jest ważnym filarem polskiej gospodarki. Podczas targów Port Gdynia reprezentuje branżę morską wraz z firmami: LKW Walter, Langowski Logistics oraz Terramar.

Port i partnerzy, reprezentujący sektor morski, nie tylko muszą pozostawać na bieżąco z trendami w branży, ale także budować solidne relacje z kontrahentami. To tu, na targowych stoiskach, w panelach dyskusyjnych i podczas nieformalnych spotkań, narodzić się mogą nowe pomysły, innowacyjne rozwiązania, a także nowe kontrakty i partnerskie relacje.

Targi stanowią świetną platformę do prowadzenia rozmów na tematy najbardziej kluczowe dla gospodarki, a także wymiany spostrzeżeń na temat trendów i perspektyw na przyszłość. Podczas targów miał miejsce panel dyskusyjny Portu Gdynia “ZAPLECZE PORTU KRĘGOSŁUPEM SYSTEMU LOGISTYCZNEGO”, w którym wzięli udział przedstawiciele Portu Gdynia, a także firm Langowski Logistics i Terramar. Poruszono niezwykle ważną kwestię zagadnienia Strategii Port Centric Logistics.

Port Gdynia jest jednym z kluczowych portów morskich w Polsce i znaczącym centrum logistycznym w regionie Bałtyku. Zaplecze portu, ze względu na swoją funkcję jako miejsce centralne, łączące różne gałęzie transportu i logistyki, często określane jest jako „kręgosłup” systemu logistycznego.

To właśnie zaplecze portu, które obejmuje nie tylko infrastrukturę portową, ale także połączenia drogowe, kolejowe i energetyczne, stanowi fundament systemu logistycznego, który umożliwia sprawną i efektywną obsługę różnego rodzaju ładunków oraz zapewnia bezpieczeństwo kraju. Podczas panelu na targach TransLogistica Poland rozmawiano o strategii Port Centric Logistics – podejściu logistycznym, w którym centrum przetwarzania, dystrybucji i magazynowania towarów umiejscowione jest w pobliżu portu morskiego. Strategia ta ma na celu zwiększenie efektywności i szybkości łańcucha dostaw poprzez maksymalne wykorzystanie infrastruktury portowej. Przedstawiciele portu podkreślali również konieczność rozbudowy zaplecza logistycznego portu ze względu na realizowany projekt Portu Zewnętrznego. Port Gdynia, jako kluczowy punkt logistyczny w regionie Bałtyku, jest gotowy sprostać wyzwaniom związanym z rozwojem Port Centric Logistics, co może przyczynić się do wzrostu efektywności i konkurencyjności całej branży TSL.

Drugiego dnia targów TransLogistica odbył się panel “Kierunki rozwoju i wyzwania portów morskich”, gdzie wśród ekspertów, Port Gdynia reprezentował Maciej Krzesiński, dyrektor ds. handlowych. Rozwój portów morskich w obliczu nowych wyzwań to temat zyskujący na znaczeniu, zwłaszcza w kontekście paliw alternatywnych i rozwiązań proekologicznych. Port Gdynia, również nie pozostaje obojętny na te trendy i dąży do wprowadzenia innowacji proekologicznych. W związku z wyzwaniami proekologicznymi Port Gdynia podjął także inwestycje w rozwój zielonych rozwiązań.

Kolejnym ważnym aspektem jest ciągła modernizacja infrastruktury portowej, mająca na celu zwiększenie efektywności przeładunków i minimalizację strat energii. Port Gdynia nie tylko podąża za trendami w obszarze proekologicznych rozwiązań, ale także stara się być liderem w wprowadzaniu innowacji w branży morskiej.

W dążeniu do zrównoważonego rozwoju, Port Gdynia przyjmuje wyzwania związane z redukcją emisji CO2, optymalizacją procesów i rozwojem infrastruktury przyjaznej środowisku. Port Gdynia przyczynia się do tworzenia bardziej ekologicznych i efektywnych łańcuchów dostaw, będąc jednocześnie przykładem dla innych portów morskich.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close