Partnerzy portalu

HHLA i Fraunhofer CML badają zastosowanie robotyki mobilnej w obsłudze kolei

Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i Centrum Logistyki Morskiej i Usług im. Fraunhofera (CML) zaprezentowały projekt IHATEC „Pin-Handling-mR” na konferencji niemieckiego Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu (BMDV) w Karlsruhe. Projekt koncentruje się na tym, w jaki sposób ręczne przemieszczanie sworzni blokujących wagonów kontenerowych na terminalach może zostać przejęte przez roboty.

fot. HHLA

HHLA wraz z firmą Fraunhofer CML zaprezentowała wstępny postęp projektu na specjalistycznej konferencji „Nowe technologie i pola testowe dla dróg wodnych i portów” w dniach 5 i 6 października 2023 r. Na swoim stoisku zespół zaprezentował rozwiązania usprawniające automatyzację tzw. obsługa pinów w obsłudze kolei za pomocą robotyki mobilnej.

Ogólnym celem jest opracowanie autonomicznego systemu robotyki mobilnej, który umieszcza różne kręgle na wagonach kontenerowych zgodnie z planem załadunku. Obecnie sworznie te nadal wymagają ręcznej obsługi, zanim będzie można załadować pociągi. Zespół projektowy pracuje zatem obecnie nad autonomicznym prototypem robota mobilnego, który w kolejnym kroku zostanie przetestowany w warunkach rzeczywistych.

W projekcie wykorzystano wiele nowych technologii, na przykład wizję komputerową: na podstawie zdjęć różnych pinów oprogramowanie opracowane przez badaczy Fraunhofer CML rozpoznaje odpowiedni typ pinu i określa, czy należy go zamknąć, czy otworzyć. Inne technologie przejmują lokalizację robota lub zapewniają jego integrację z systemem centrum sterowania poprzez interfejs. W ten sposób obsługa pinów może przebiegać autonomicznie, a misja może być monitorowana lub kontrolowana przez pracowników terminala.

Inwestycja ma na celu nie tylko optymalizację procesów pracy w portach i terminalach kolejowych w celu obniżenia kosztów transportu, ale także poprawę środowiska pracy, a zwłaszcza bezpieczeństwa pracy pracowników.

Projekt ten jest szczególnie interesujący ze względu na networking wielu kompetentnych partnerów: HHLA przejmuje rolę tzw. koordynatora sieci i towarzyszy projektowi wraz ze swoimi spółkami zależnymi Container Terminal Tollerort (CTT), HHLA Sky, Hamburg Port Consulting (HPC ) i Metrans. Fraunhofer CML jest odpowiedzialny za koncepcję i rozwój systemu robotyki mobilnej. Ponadto projekt wspierają inni partnerzy stowarzyszeni.

Projekt IHATEC jest finansowany przez BMDV, a jego celem jest rozwój innowacji w technologiach portowych w zakresie systemów autonomicznych i technologii zautomatyzowanych. Oczekiwana optymalizacja obsługi terminali może przełożyć się także na optymalizację kosztów i zwiększenie bezpieczeństwa pracy w ruchu lądowym. To jeszcze bardziej wzmocni konkurencyjność kolejowej obsługi kontenerów w porcie w Hamburgu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close