Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rząd przyjął Krajowy Program Żeglugowy do 2030 r.

Rada Ministrów przyjęła 3 października 2023 r. uchwałę w sprawie ustanowienia programu rozwoju pod nazwą Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030, przedłożoną przez Ministra Infrastruktury.

— Chcemy zwiększyć rolę sektora żeglugi śródlądowej w wymiarze krajowym i lokalnym. Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030 podniesie konkurencyjność śródlądowego transportu wodnego, m.in. poprzez zapewnienie warunków do prowadzenia efektywnej żeglugi śródlądowej czy rozwój rynku żeglugowego — powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Najważniejsze założenia Programu

  • Realizacja projektów inwestycyjnych z Krajowego Programu Żeglugowego do roku 2030 przyczyni się do zwiększenia roli śródlądowego transportu wodnego. Będzie to możliwe dzięki zapewnieniu warunków do prowadzenia efektywnej żeglugi na wykorzystywanych transportowo odcinkach dostępowych do portów morskich. W konsekwencji wzmocni to integracje portów morskich z zapleczem lądowym.
  • Warunki do prowadzenia efektywnej żeglugi śródlądowej to przede wszystkim zapewnienie stabilnych głębokości tranzytowych szlaków żeglugowych oraz dostępności śluz. Dla osiągnięcia większej efektywności znaczenie będą mieć również prześwity pod mostami i inną infrastrukturą, która krzyżuje się z drogą wodną.
  • W ramach Krajowego Programu Żeglugowego do roku 2030 rozwijany będzie także rynek sektora śródlądowego transportu wodnego oraz partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju dróg wodnych.
  • Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030 obejmie następujące odcinki śródlądowych dróg wodnych: E30 – Odrzańska Droga Wodna, odcinek od Gliwic do zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu; E40 – Wisła na odcinku od Torunia do Gdańska.
  • Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030 będzie pierwszym i najważniejszym dokumentem planistycznym dla sektora żeglugi śródlądowej. Umożliwi także współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej rozwoju śródlądowego transportu wodnego w perspektywie 2021-2027.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close