Partnerzy portalu

Po raz pierwszy statek MSC SWAN zawinął bezpośrednio do Portu Gdynia

Tagi: MSC, Port Gdynia,

Do terminala kontenerowego BCT w Porcie Gdynia zawinął pierwszy bezpośrednio płynący z Dalekiego Wschodu statek przywróconego w maju tego roku przez  włosko-szwajcarskiego armatora MSC serwisu SWAN łączącego porty chińskie z portami europejskimi. W aktualnej rotacji serwisu pojawiła się Gdynia i terminal BCT.

Fot. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Dzięki temu połączeniu armator MSC może w znacznym stopniu rozszerzyć swoją ofertę połączeń pomiędzy Polską a Dalekim Wschodem zaś Port Gdynia uzyskuje po raz pierwszy bezpośrednie dalekowschodnie, oceaniczne połączenie z najważniejszymi chińskimi portami.

W lipcu b.r. do oryginalnej rotacji Qingdao – Ningbo – Yantian – Tanjung Pelepas – Antwerpia – Gdynia – Gdańsk – Kłajpeda – King Abdullah Port – Singapur – Qingdao dołączone zostały również porty w Bremerhaven i Busan umożliwiając bezpośrednie połączenie Gdyni z Koreą Południową.

– Chciałbym serdecznie pogratulować firmie MSC, największej linii żeglugowej, oraz całemu środowisku Portu Gdynia za ten historyczny moment, w którym inaugurujemy pierwsze w historii bezpośrednie połączenie kontenerowe z portami chińskimi oraz koreańskimi – powiedział Wojciech Szymulewicz, Prezes BCT – Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni. – Ten niewątpliwy kamień milowy redefiniuje status terminala BCT a wraz za tym całego portu w Gdyni. Zmieniamy jego rolę z dotychczasowego portu dowozowego (feederowego) na pełnoprawną oceaniczną bramę importowo/eksportową. Kolejne  bezpośrednie zawinięcia do Gdyni, obok już istniejących połączeń do Ameryki Północnej oraz Indii, otwierają nowe perspektywy rozwoju przewozów kontenerowych dla klientów w Polsce oraz rozszerzenie oferty intermodalnej na nowe rynki, w tym Ukrainę oraz inne kraje Europy Środkowej.

– Cieszymy się, że kolejna linia znalazła się na siatce połączeń kontenerowych Portu Gdynia. Podpisana w grudniu 2022 roku umowa z International Container Terminal Services, Inc. na dzierżawę gruntów, na których znajduje się BCT, na 30 lat zagwarantowała możliwość stabilnego i bezpiecznego rozwoju portu na wiele lat. Gratulujemy terminalowi BCT sukcesu i życzymy kolejnych – Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Statek KURE o długości 318 metrów przywiózł do Gdyni w imporcie 1320 kontenerów a w podróż powrotną zabiera prawie 2000 kontenerów.  Kolejny statek serwisu SWAN bezpośrednio płynący z Dalekiego Wschodu MSC DOMNA X spodziewany jest w Gdyni 28 sierpnia.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close