Z Baltic Hub do Korei Południowej. Dzisiaj CMA CGM uruchamia nowy serwis oceaniczny
Francuski armator CMA CGM uruchamia nowy, bezpośredni serwis oceaniczny między Baltic Hub a Busan – największym portem kontenerowym Korei Południowej oraz 6. co do wielkości portem kontenerowym na świecie.

Po raz pierwszy kontenerowiec armatora CMA CGM w ramach serwisu FAL 1 przypłynie do terminalu Baltic Hub dzisiaj, 14 sierpnia 2023 r. Jednostką otwierającą nowe połączenie będzie kontenerowiec CMA CGM Zheng He, pływający pod banderą maltańską. Jego długość to 399 m, natomiast szerokość 54 m. Kolejna jednostka, CMA CGM Concorde pod banderą francuską o długości 400 m i szerokości 62 m, przypłynie do Baltic Hub 12 września. Od października statki w ramach serwisu FAL1 będą zawijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym. Wszystkie jednostki będą zasilane LNG.
Realizacja nowego połączenia jest efektem długoletniej współpracy i skutecznych negocjacji między Baltic Hub a armatorem CMA CGM. Warto zaznaczyć, że Busan stał się drugim portem w Korei, po Ulsan, który nawiązał bezpośrednie połączenie z Baltic Hub. FAL1 stanowi już czwartą trasę dalekowschodnią dla polskiego hubu, ponieważ Gdańsk został włączony do uruchomionego niedawno przez MSC serwisu Swan. W planach francuskiego armatora jest również rozszerzenie oferty transportu intermodalnego z Baltic Hub do kilkunastu miejscowości w Polsce oraz krajów Europy Centralnej i Wschodniej. To niewątpliwie kluczowy krok w umacnianiu pozycji Baltic Hub jako ważnego gracza w globalnej logistyce.
Długoletnia współpraca z armatorem CMA CGM owocuje teraz otwarciem nowego serwisu oceanicznego, który będzie dla Baltic Hub kolejnym tego typu połączeniem z portami w Korei Południowej. To ważny moment w historii Baltic Hub, umacniający naszą pozycję na światowej mapie handlu morskiego. To także dowód efektywności naszych działań i zdolności do tworzenia strategicznych i globalnych partnerstw – informuje Charles Baker, Dyrektor Generalny Baltic Hub.
Francuski CMA CGM to jeden z największych armatorów kontenerowych na świecie. French Asia Line 1 (FAL1) to czwarta linia Ocean Alliance między Dalekim Wschodem a Europą Północną. CMA CGM obsługuje ten serwis trzynastoma statkami o łącznej ładowności od 17 859 do 23 112 TEU. FAL1 będzie obsługiwał następujące porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras – Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur – Tanger – Dunkierka – Le Havre i Hamburg.