Spółka grupy HHLA wesprze konwersję floty na samochody ciężarowe przyjazne dla klimatu
HPC Hamburg Port Consulting (HPC), spółka zależna Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), wspierała CHI Cargo Handling International w szeroko zakrojonym projekcie. CHI, jeden z wiodących dostawców usług logistyki ładunków lotniczych na lotnisku we Frankfurcie, otrzymał doradztwo w zakresie konwersji swojej floty samochodów ciężarowych na napęd przyjazny dla klimatu wraz ze studium wykonalności i pomyślnym pozyskaniem finansowania.

Aby zaoferować swoim klientom w pobliżu lotniska we Frankfurcie przyjazny dla klimatu transport towarów drogą lotniczą, CHI planuje pilotażowy projekt w ramach swojej strategii „Green Logistics” jako wejście w transport lądowy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Przygotowując decyzję biznesową, firma CHI zleciła HPC zidentyfikowanie w studium wykonalności technologii napędowej odpowiedniej dla obszarów zastosowań, wyznaczenie wydajnego producenta samochodów ciężarowych oraz sporządzenie wniosku o dofinansowanie inwestycji.
Przedmiotem opracowania są wymagania techniczne dla transportu przyjaznego dla środowiska w sektorze krótkodystansowym w rejonie Frankfurt Cargo City Green Line. Ponadto zbadano wymagania dotyczące wydajności dla przyszłego wykorzystania ciężarówek bez emisji CO2 w transporcie dalekobieżnym między portem lotniczym we Frankfurcie a portem lotniczym w Norymberdze.
W ramach kompleksowego badania due diligence firma HPC przeprowadziła ocenę operacyjną i techniczną, w tym analizę wykonalności i ryzyka, a także ocenę sprzętu i inżynierii lądowej.
Firma HPC pomogła firmie CHI w skutecznym ubieganiu się o dofinansowanie zakupu pierwszej ciężarówki z napędem elektrycznym, w tym odpowiedniej infrastruktury do ładowania. Projekt jest finansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu kwotą około 500 000 euro w ramach wytycznych dotyczących promocji lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi napędami chroniącymi klimat oraz powiązaną infrastrukturą do tankowania i ładowania (KsNI). Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH, a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.
„Wielu spedytorów coraz częściej staje przed zadaniem realizacji oczekiwań swoich klientów w zakresie bezemisyjnego transportu towarów przy rozsądnych kosztach inwestycyjnych. Ważnym dodatkowym wsparciem dla średnich przewozów towarowych są krajowe i europejskie programy grantowe sektora spedycyjnego w tym zakresie” — mówi Hartmut Beyer, Associate Partner i Head of Funding Management w HPC. „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy przyszłościowe rozwiązanie dla CHI”.
Wprowadzając ciężarówkę z napędem elektrycznym, firma CHI zrobiła pierwszy krok w kierunku transportu ciężarówek neutralnego pod względem emisji CO2. Planowane są dalsze kroki w celu konwersji całej floty, jeśli wyniki będą mogły być realizowane na drogach zgodnie z planem.