Schavemaker zwiększył częstotliwość kursowania pociągów miedzy Kątami Wrocławskimi a Moerdijk
Schavemaker zwiększył częstotliwość kursowania pociągu Moerdijk (Holandia) — Kąty Wrocławskie z 2 do 3 par tygodniowo. Oprócz trasy między Polską a Wielką Brytanią i Irlandią operator ten zaczął obsługiwać również transporty w kierunku Hiszpanii (połączenie kolejowe) i Portugalii (żegluga bliskiego zasięgu) z przeładunkiem w Moerdijk.
Obecnie pociągi z Polski w kierunku Holandii odjeżdżają w niedziele, wtorki i czwartki, a z Moerdijk do Kątów Wrocławskich we wtorki, czwartki i soboty. Składy transportują kontenery 45-stopowe, a także tank kontenery i silosy. Główną działalnością operatora są usługi transportu intermodalnego od drzwi do drzwi między Polską a Wyspami Brytyjskimi z wykorzystaniem kontenerów 45’, ale od tego roku Schavemaker włączył do swojej siatki połączeń intermodlanych Hiszpanię i Portugalię.
— W tym roku mimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej zauważamy dużo większe zainteresowanie klientów transportem intermodalnym i zrównoważonym rozwojem. Dlatego nasza firma kładzie duży nacisk na obniżenie śladu węglowego, a do naszej palety usług wprowadziliśmy kilka zielonych rozwiązań transportowych na pierwszą i ostatnią milę, którą trzeba wykonać drogowo. Są to głównie dostawy przy wykorzystaniu niskoemisyjnych źródeł energii takich jak LNG, Bio LNG oraz HVO. W przypadku zainteresowania klientów dostawami zero emisyjnymi, pojazdami w pełni elektrycznymi już dzisiaj mamy możliwość oferowania takich usług — komentuje Michal Kubalok, Branch Manager Schavemaker.
Usługi transportu zeroemisyjnego wykonywane są dzięki elektrycznym ciągnikom siodłowym. W Holandii dwie pierwsze e-ciężarowki Volvo już dostarczają towary w ramach usług door to door Schavemakera, a w przypadku zainteresowania klientów operator może takie rozwiązanie zaoferować w Polsce. Ponadto przy terminalach w Moerdijk i Kątach Wrocławskich działają centra logistyczne tego operatora, w których jest możliwość składowania towarów oraz przeładunku np. na kontenery morskie 40 stopowe, czy jeżeli takie jest życzenie klienta na naczepę plandekę — Nasz szeroki wachlarz usług pozwala nam być zwinnym, elastycznym i dostarczać usługę najwyższej jakości — zapewnia Michał Kubalok.
Nieopodal Kątów Wrocławskich spółka zbuduje swój drugi terminal intermodalny w Polsce.
Więcej informacji: Schavemaker zbuduje drugi terminal na Dolnym Śląsku