Partnerzy portalu

Pierwsze pół roku porty Szczecin i Świnoujście zamykają na plusie

Zespół portów Szczecin-Świnoujście podsumowuje wyniki przeładunków za pierwsze pół roku. Te są o blisko trzy i pół proc. lepsze aniżeli w analogicznym czasie ub. roku. Operatorzy portowi w okresie styczeń-czerwiec br. obsłużyli prawie 18,1 mln ton ładunków. 

fot. Port Szczecin

W portach jest więcej węgla (+60 proc.), ładunków z grupy inne masowe (+35,4 proc.), zbóż (+45,3 proc.), paliw (+26,5proc.), w tym LNG (+10,6 proc.) oraz kontenerów (+4,8 proc.). O blisko połowę w porównaniu z zeszłym rokiem spadły przeładunki rud metali. Na minusie jest też drobnica (-9,4 proc.), w tym drobnica promowa (-10,2 proc.).

Zarząd portu prognozuje, że tegoroczne wyniki przeładunkowe powinny przekroczyć wynik wypracowany w 2022 roku. Dla portu Szczecin-Świnoujście rok 2022 był rekordowy pod względem ilości obsłużonych ładunków. Porty osiągnęły wynik blisko 37 mln ton, były tym samym na plusie wobec 2021 o 11 procent. Optymizm wynika z rosnącego potencjału przeładunkowego i zamiany floty statków na większe. Przykładem tego był 10 lipca, w którym odnotowano przeładunki dobowe na niespotykanym dotąd poziomie ponad 200 tys. ton. Tym samym zauważalnie są już skutki pogłębienia toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 metra.  

ZMPSiŚ podejmuje działania ukierunkowane na stały rozwój portów, stwarzając warunki i możliwości do obsługi większej ilości ładunków aniżeli obecnie. Po zakończeniu inwestycji port w Szczecinie zyska nowe i zmodernizowane nabrzeża w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego, dostosowane parametrami do obsługi większej ilości ładunków aniżeli obecnie. Terminal promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Rozbudowywany jest terminal LNG poprzez budowę dodatkowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego do obsługi mniejszych jednostek LNG: gazowców, bunkierek oraz jednostek feederowych. Z kolei za sprawą inwestycji związanych z budową nowej i modernizacją istniejącej infrastruktury technicznej, oba porty będą bardziej przyjazne środowisku. Systematycznej poprawie ulega też infrastruktura dostępowa, w tym drogi i kolej łączące porty z zapleczem. 

Przedsięwzięciem, które wpłynie pozytywnie na gospodarkę kraju i regionu oraz dopełni ofertę obu portów będzie z pewnością Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu oraz zlokalizowany w świnoujskim porcie terminal instalacyjny do obsługi morskich farm wiatrowych.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest Partnerem Strategicznym konferencji INTERMODAL IN POLAND NORTH – SOUTH. Zapraszamy Państwa do zarejestrowania uczestnictwa w konferencji. Formularz rejestracyjny, program konferencji oraz informacje organizacyjne znajdują się na stronie: https://intermodalinpoland.eu/

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close