Partnerzy portalu

HHLA TK Estonia zakończyła pierwszą fazę automatyzacji terminalu

HHLA TK Estonia, spółka zależna Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) oraz firma Fernride z siedzibą w Monachium pomyślnie zakończyły pierwszą fazę wspólnego projektu na estońskim terminalu, gdzie firmy będą nadal rozwijać projekt i promować autonomiczne pojazdy. Ponadto w czerwcu jednostka innowacyjna HHLA Next ponownie zainwestowała w Fernride.

Wspólny projekt rozpoczął się w styczniu na terminalu HHLA TK Estonia pod Tallinem. Celem pierwszej fazy projektu było określenie niezawodności działania technologii w obszarze zautomatyzowanej obsługi kontenerów oraz zweryfikowanie jej przydatności dla przyszłych możliwości biznesowych. Po tym, jak zespół projektowy był w stanie przedstawić weryfikację koncepcji w pierwszej fazie, system Fernride został pomyślnie zintegrowany z procesami pracy HHLA TK Estonia. Kluczowy dla tego był w szczególności udział pracowników obsługujących terminal, którzy odnieśli się do specyfiki procesów terminalowych.

— Dzięki wspólnemu projektowi z Fernride mogliśmy przetestować system bezpośrednio w działalności operacyjnej HHLA TK Estonia. Wdrożenie sprawdziło się w codziennych operacjach terminalowych, dzięki czemu można było przeprowadzić weryfikację koncepcji na wczesnym etapie. Będziemy teraz kontynuować naszą doskonałą współpracę z Fernride i wspólnie pracować, aby zobaczyć, jak autonomiczna jazda może działać w przyszłości. Naszym celem jest stworzenie procesów pracy w naszych międzynarodowych terminalach, które są zorientowane na przyszłość i zrównoważone — skomentował Philip Sweens, dyrektor zarządzający HHLA International.

Wózek terminalowy, który Fernride wyposażył w czujniki i kamery, był już w stanie zdalnie sterować transportem początkowych kontenerów między nabrzeżem a placem. Unikalne, wspomagane przez człowieka podejście do autonomii firmy Fernride umożliwia zdalne sterowanie pojazdem przez teleoperatora. Wraz z rozpoczęciem drugiej fazy autonomiczna jazda zostanie zintegrowana z procesami operacyjnymi. W tym celu na terminalu zostanie uruchomiona dodatkowa zautomatyzowana ciężarówka do przewozu kontenerów. Celem jest osiągnięcie stopnia autonomii wynoszącego co najmniej 80 do 90 procent.

— Z niecierpliwością czekamy na kolejną fazę produktywnej i udanej współpracy z HHLA. Wzajemne zaufanie i chęć pozytywnej transformacji sektora sprawiają, że jesteśmy idealnymi partnerami strategicznymi we wdrażaniu naszej platformy autonomicznego elektrycznego transportu ciężarowego na terenach portowych. Nasi partnerzy są pod wrażeniem zalet platformy, w tym zwiększonej wydajności i bezpieczeństwa naszych pracowników, niezawodności działania oraz łatwej skalowalności rozwiązania. HHLA podziela nasze wartości i nasze ambicje dotyczące skalowania tej technologii na arenie międzynarodowej, a terminal TK Estonia oferuje idealne warunki, aby położyć pod to podwaliny — powiedział Martin Isik, dyrektor operacyjny Fernride

W grudniu ubr. jednostka HHLA Next zainwestowała w Fernride. Niedawno HHLA kupiła kolejny  pakiet akcji tej firmy. W ten sposób obie spółki podkreślają bliskie partnerstwo ostatnich miesięcy i wspólny cel, jakim jest bardziej zrównoważona logistyka.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close