HHLA TK Estonia zakończyła pierwszą fazę automatyzacji terminalu
HHLA TK Estonia, spółka zależna Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) oraz firma Fernride z siedzibą w Monachium pomyślnie zakończyły pierwszą fazę wspólnego projektu na estońskim terminalu, gdzie firmy będą nadal rozwijać projekt i promować autonomiczne pojazdy. Ponadto w czerwcu jednostka innowacyjna HHLA Next ponownie zainwestowała w Fernride.

Wspólny projekt rozpoczął się w styczniu na terminalu HHLA TK Estonia pod Tallinem. Celem pierwszej fazy projektu było określenie niezawodności działania technologii w obszarze zautomatyzowanej obsługi kontenerów oraz zweryfikowanie jej przydatności dla przyszłych możliwości biznesowych. Po tym, jak zespół projektowy był w stanie przedstawić weryfikację koncepcji w pierwszej fazie, system Fernride został pomyślnie zintegrowany z procesami pracy HHLA TK Estonia. Kluczowy dla tego był w szczególności udział pracowników obsługujących terminal, którzy odnieśli się do specyfiki procesów terminalowych.
— Dzięki wspólnemu projektowi z Fernride mogliśmy przetestować system bezpośrednio w działalności operacyjnej HHLA TK Estonia. Wdrożenie sprawdziło się w codziennych operacjach terminalowych, dzięki czemu można było przeprowadzić weryfikację koncepcji na wczesnym etapie. Będziemy teraz kontynuować naszą doskonałą współpracę z Fernride i wspólnie pracować, aby zobaczyć, jak autonomiczna jazda może działać w przyszłości. Naszym celem jest stworzenie procesów pracy w naszych międzynarodowych terminalach, które są zorientowane na przyszłość i zrównoważone — skomentował Philip Sweens, dyrektor zarządzający HHLA International.
Wózek terminalowy, który Fernride wyposażył w czujniki i kamery, był już w stanie zdalnie sterować transportem początkowych kontenerów między nabrzeżem a placem. Unikalne, wspomagane przez człowieka podejście do autonomii firmy Fernride umożliwia zdalne sterowanie pojazdem przez teleoperatora. Wraz z rozpoczęciem drugiej fazy autonomiczna jazda zostanie zintegrowana z procesami operacyjnymi. W tym celu na terminalu zostanie uruchomiona dodatkowa zautomatyzowana ciężarówka do przewozu kontenerów. Celem jest osiągnięcie stopnia autonomii wynoszącego co najmniej 80 do 90 procent.
— Z niecierpliwością czekamy na kolejną fazę produktywnej i udanej współpracy z HHLA. Wzajemne zaufanie i chęć pozytywnej transformacji sektora sprawiają, że jesteśmy idealnymi partnerami strategicznymi we wdrażaniu naszej platformy autonomicznego elektrycznego transportu ciężarowego na terenach portowych. Nasi partnerzy są pod wrażeniem zalet platformy, w tym zwiększonej wydajności i bezpieczeństwa naszych pracowników, niezawodności działania oraz łatwej skalowalności rozwiązania. HHLA podziela nasze wartości i nasze ambicje dotyczące skalowania tej technologii na arenie międzynarodowej, a terminal TK Estonia oferuje idealne warunki, aby położyć pod to podwaliny — powiedział Martin Isik, dyrektor operacyjny Fernride
W grudniu ubr. jednostka HHLA Next zainwestowała w Fernride. Niedawno HHLA kupiła kolejny pakiet akcji tej firmy. W ten sposób obie spółki podkreślają bliskie partnerstwo ostatnich miesięcy i wspólny cel, jakim jest bardziej zrównoważona logistyka.