Track Tec z najkorzystniejszą ofertą na rozbudowę bocznicy terminala Schavemaker
Oferta firmy Track Tec Construction została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu na wybór wykonawcy rozbudowy bocznicy kolejowej terminalu Schavemaker w Kątach Wrocławskich. Z kolei w postępowaniu na nadzór inwestorski nad tą inwestycją najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Biuro Inżynierskie Via Regia.
Track Tec wycenił swoja ofertę na 12,3 mln zł brutto i otrzymał 100 punktów w postępowaniu. Celem tego projektu przystosowanie bocznicy do obsługi pociągów o długości 740 m. Dzięki rozbudowie bocznicy zwiększona zostanie zdolność przeładunkowa terminala kontenerowego. Obsługa pociągów kontenerowych zostanie uproszczona poprzez zmniejszenie konieczności wykonywania manewrów pociągów na bocznicy. Uwolniona zostanie także przepustowość linii kolejowej, od której bocznica się odgałęzia. Po zakończeniu robót składy będą bowiem przyjmowane z torów stacyjnych stacji Kąty Wrocławskie i wyprawiane na tory stacyjne na zasadzie jazd manewrowych.
Rozbudowa terminala w Kątach Wrocławskich dofinansowana została w ramach programu unijnego CEF 2. Schavemaker otrzymał na ten cel 2,7 mln euro, co stanowi 30% wartości zadania. Terminal w Kątach uznany został jako hub łączący dwa korytarze TEN-T: Bałtyk — Adriatyk i Morze Północne — Bałtyk. Rozbudowa bocznicy to niejedyna inwestycja, dzięki której zwiększone zostaną możliwości przeładunkowe terminala w Kątach Wrocławskich. Schavemaker rozbudowuje także park maszynowy tego obiektu.
Czytaj też: Terminal Schavemaker kupuje nowe urządzenia przeładunkowe