Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Duisport i Lhyfe będą produkować zielony wodór

Pierwsze dostawy ekologicznego wodoru wyprodukowanego na miejscu mogą być używane w Duisburgu za dwa lata: duisport i Lhyfe GmbH, pionier w produkcji odnawialnego zielonego wodoru z Kolonii, badają wykonalność budowy pierwszej większej instalacji elektrolizy w porcie w Duisburgu. Zielony wodór będzie wykorzystywany w porcie Duisburg, komunikacji miejskiej i przedsiębiorstwie komunalnym. 

fot. Duisport

Aby wesprzeć lokalną gospodarkę w przejściu na neutralne dla klimatu źródła energii i dekarbonizację rozwiązań w zakresie mobilności, partnerzy projektu ściśle ze sobą współpracują i jednocześnie występują jako przyszli nabywcy 100 proc. zielonego wodoru. Przedsiębiorstwa komunalne DVV i WBD będą wykorzystywać wodór do napędów autobusów i śmieciarek, a duisport do wewnętrznej logistyki portu i obsługi DGT.

W celu realizacji projektu Lhyfe założył Duisburg Hydrogen GmbH i początkowo przeprowadzi studium wykonalności. Zakład produkcji wodoru o mocy do 20 megawatów, który powstaje w porcie zewnętrznym w Duisburgu-Hochfeld na terenie należącym do Duisburger Hafen AG, mógłby zostać uruchomiony do połowy 2025 roku. 

— Budowa pierwszego dużego elektrolizera w porcie w Duisburgu byłaby kamieniem milowym na drodze do dekarbonizacji lokalnej gospodarki i przemysłu. Jednocześnie dotrzymujemy obietnicy, że nie tylko zbudujemy największy terminal kontenerowy w głębi lądu w Europie z Duisburg Gateway Terminal, ale także będziemy go obsługiwać w sposób całkowicie neutralny dla klimatu. Nasze planowanie projektów zawsze odbywa się w ścisłej wymianie z zaangażowanymi stronami. Ten rodzaj rozwoju wodoru tworzy indywidualne i szyte na miarę — mówi dyrektor generalny duisport, Markus Bangen.

W celu zapewnienia produkcji zielonego wodoru instalacja elektrolizy ma być zasilana wyłącznie energią odnawialną. W przypadku realizacji projektu można by codziennie wytwarzać osiem ton zielonego wodoru i udostępniać go partnerom w sposób dostosowany do potrzeb.

Aby móc optymalnie zasilać pojazdy wodorowe zielonym wodorem, zaangażowani wykorzystują istniejącą infrastrukturę i systemy tankowania. Lhyfe służy DVV i WBD jako niezawodny ekspert przy konwersji ich floty, który był w stanie wspierać różne firmy i firmy transportowe w przejściu na ekologiczny wodór poprzez szeroką gamę projektów wodorowych w sektorze mobilności, które są już aktywne.

— Lokalna produkcja do lokalnego zakupu: Tworzymy idealne rozwiązanie dla lokalizacji w Duisburgu i firm z Duisburga. Wspólnie dołożymy wszelkich starań, aby elektrownia mogła zostać uruchomiona tak szybko, jak to możliwe, a wszyscy zaangażowani partnerzy byli zaopatrywani w lokalnie produkowany zielony wodór — komentuje Alexander Garbar, dyrektor ds. rozwoju korporacyjnego i strategii w duisport.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close