Multimodal Terminal Miratrans – nowy obiekt na intermodalnej mapie
Miratrans Transport otworzył nowy terminal multimodalny w województwie łódzkim. Nowy punkt na mapie Polski umożliwi obsługę trzech pociągów każdej doby. Firma przewiduje dalszą rozbudowę terminala.

Miratrans Transport Sp. z o.o. otworzyła dzisiaj terminal drogowo-kolejowy Multimodal Terminal Miratrans w lokalizacji Morawce – Krzewie. Otwarcie terminala wiąże się z umożliwieniem na głównym odcinku przewozowym realizacji przewozów szynowo-drogowych ładunków, co będzie miało pozytywny wpływ na: odciążenie transportu drogowego i wynikające z tego zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, zmniejszoną kongestię, skrócenie czasu dostaw towarów, zmniejszenie kosztów transportu, optymalizację wykorzystania posiadanych zasobów transportowych, infrastrukturalnych i ludzkich.
Inwestycja wielomilionowa – bo jej wartość sięgnęła 70 mln zł netto – była poparta wieloletnim doświadczeniem przedstawicieli firmy, którzy wyciągnęli wnioski z własnych obserwacji międzynarodowego rynku.
Pomysł na intermodal zaczął się jeszcze w roku 2014, wtedy na zachodzie pojawiły się problemy z kierowcami, wtedy to wiedzieliśmy że te problemy też przyjdą do nas, bo zawsze tak jest, że to co jest na zachodzie to potem po jakimś czasie jest również i u nas. Wiedzieliśmy, że będą problemy z kierowcami, wiedzieliśmy że będą zmieniały się przepisy, które utrudniają transport drogowy, dlatego też zdecydowaliśmy się na związanie swojej przyszłości z intermodalem, który na zachodzie Europy był bardziej rozwinięty niż w Polsce. Od momentu zakupu w roku 2016 pierwszej działki do otwarcia terminala minęło 7 lat. W tym czasie musieliśmy zrealizować mnóstwo zadań i pokonać mnóstwo wyzwań jakimi było m.in. pozyskanie wszelkich zgód oraz dotacji – mówi Ireneusz Frankowski, Wiceprezes Zarządu Miratrans.
Jak dodaje Wiceprezes firmy, Miratrans budowę terminala poparły własne doświadczenia, ale także obserwacje podczas podróży po Europie.
Jeżeli chodzi o przepustowość nowego terminala, Wiceprezes Zarządu wskazuje, że każdego dnia terminal będzie w stanie obsłużyć 3 pociągi dziennie. Na placu przewidziano miejsce do składowania 2700 TEU, 100 naczep intermodalnych. Na terminal składy mogą wjechać po 660 metrowych torach. Przeładunek odbędzie się przy wykorzystaniu dwóch suwnic RTG, czterech reachstackerów. Na wyposażeniu terminala znajdują się także dwa ciągniki terminalowe, dwie naczepy terminalowe, dźwig samojezdny, lokomotywa manewrowa oraz pojazd dwudrożny drogowo-szynowy.

Na tym nie kończy się plan inwestycyjny. Jak informuje nas Wiceprezes Frankowski, przy terminalu firma jest w posiadaniu kolejnych 6 hektarów, których zagospodarowanie przewidziano w drugim etapie inwestycji, gdzie powstanie Centrum Logistyczno-Serwisowe, w skład którego wejdą m.in. magazyny, serwis techniczny, parking.
Nowy terminal przede wszystkim ma obsługiwać połączenia do Niemiec, Francji, Beneluksu, Wielkiej Brytanii, polskich portów oraz na południe Europy.