Partnerzy portalu

PKP Cargo zakończyło program zakupu taboru do przewozów intermodalnych

PKP Cargo S.A. zakończyło realizację programu zakupu lokomotyw wielosystemowych i wagonów do przewozów intermodalnych.  Spółka otrzymała na ten cel dofinansowanie z funduszy unijnych.

Spółka  wzbogaciła swój tabor o pięć elektrycznych lokomotyw wielosystemowych i 220 wagonów. Platformy do transportu kontenerów dostarczyło konsorcjum spółek z Grupy Greenbrier: Wagony Świdnica i ASTRA RAIL Industries. Są to wagony serii Sggrss o długości ładunkowej 80 stóp. Tabor ten jest dedykowany prowadzeniu przewozów intermodalnych w ruchu międzynarodowym.

– Lokomotywy i wagony umożliwią nam wysyłanie pociągów intermodalnych z Polski do Niemiec, Austrii, Czech, czy też w kierunku Słowacji lub Węgier. W Polsce większość przewozów intermodalnych stanowią transporty tranzytowe i dlatego ta inwestycja znacznie poprawiła możliwości operacyjne naszej spółki – podkreśla Marek Olkiewicz, Członek Zarządu ds. operacyjnych PKP Cargo S.A. – Tym samym wzrosła konkurencyjność naszej spółki na rynku międzynarodowych przewozów kolejowych, co ma ogromne znaczenie w kontekście rozwijania  przewozów w obszarze Trójmorza. Ten kierunek jest zaś jednym z filarów strategii rozwoju PKP Cargo – dodaje Marek Olkiewicz. I zwraca uwagę, że inwestowanie w tabor intermodalny poprawia  konkurencyjność kolei względem transportu drogowego. 

Wartość zakupu i wagonów wyniosła łącznie około 243,5 mln zł, w tym dofinansowanie z funduszy UE – na podstawie umowy zawartej w 2018 roku z Centrum Unijnych Projektów Transportowych –  przekroczyło 92 mln zł. PKP Cargo skorzystało z dotacji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (oś „Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych”).

Marek Olkiewicz przypomina, że w 2022 roku spółka zakończyła inny intermodalny projekt, był to zakup 936 platform wyprodukowanych przez Tatravagonkę. – Przewozy kontenerów to najbardziej rozwojowa i perspektywiczna gałąź przewozów kolejowych. Co prawda wojna na Ukrainie spowodowała w 2022 roku spadek tego segmentu w ruchu kolejowym, ale w dłuższej perspektywie transporty kontenerów będą zajmowały coraz większą część pracy przewozowej polskiej kolei kosztem ładunków masowych, głównie węgla, którego przewozy będą maleć z powodu procesu dekarbonizacji polskiej i unijnej gospodarki.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close