Staki Viasea zawijają do terminalu Hutchison Ports Gdynia
W piątek 2 czerwca statek Energy norweskiego operatora żeglugi bliskiego zasięgu Viasea zawinął po raz pierwszy do terminalu GCT. Do polskiego portu feedery tego przewoźnika będą docierać raz w tygodniu w ramach serwisu łączącego Litwę, Polskę, Norwegię, Holandię i Wielką Brytanię.

Do Gdyni statki Viasea docierają w każdy piątek, następie wypływają w kierunku Oslo/Moss w Norwegii, a w ramach pętli zawijają także do portów Immingham w Wielkiej Brytanii, Moerdijk w Holandii i Kłajpedy (Litwa). W Moerdijk możliwe są przeładunki na statki docierające do Irlandii, Portugalii i Hiszpanii.
Do obsługi tego połączenia norweska firma wykorzystuje dwa statki: JSP Carla o długości 139,88 m i szerokości 13,6 m oraz Energy o długości 134,65 m i szer. 21,5 m. Jednostki te mogą przewozić kontenery 45-stopowe HCPW, które mają taką samą pojemność jak naczepy 13,6 m. Viasea dysponuje własnymi kontenerami tej wielkości, które udostępnia załadowcom w ramach usługi od drzwi do drzwi. Połączenie do Portu Gdynia ten przewoźnik uruchomił w 2018 r.
Wielka Brytania, Skandynawia i Holandia to ważne rynki dla terminalu Hutchison Ports Gdynia, który połączony jest rozbudowaną siaką serwisów intermodalnych z wieloma europejskimi portami. Niedawno do tego polskiego portu zaczęły zawijać statki Ellerman City Liners (ECL).
Czytaj też: GCT ma nowe połączenie z Wielką Brytanią