Partnerzy portalu

Nabrzeża Norweskie, Czeskie i Duńskie w Porcie Szczecin niedługo będą gotowe

Nabrzeże Norweskie, Czeskie i Duńskie niedługo staną się ważną częścią Portu w Szczecinie. Zabetonowano już 14 z 16 sekcji nabrzeża Czeskiego, co pozwoli na otwarcie I etapu już w sezonie letnim. Wykonawca – Grupa NDI prowadzi prace na wszystkich frontach projektu. Na I etapie budowy nabrzeża Czeskiego kończą się prace żelbetowe oraz torowe. Ułożono torowisko kolejowe oraz poddźwigowe. 

– Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie I etapu nabrzeża Czeskiego planujemy na czerwiec tego roku. Równocześnie po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie przystąpimy do II etapu rozbudowy nabrzeża Czeskiego, a następnie do etapu III oraz IV. W pierwszej kolejności wykonamy prace rozbiórkowe, dalej roboty kafarowe zarówno z lądu, jak i z wody oraz kolejne prace żelbetowe – mówi Piotr Arabczyk dyrektor projektu z Grupy NDI.

Prace żelbetowe wykonywane są także na nabrzeżu Norweskim, gdzie pracuje ponad 60 osób. W lipcu ekipa przystąpi do prac torowych. Z kolei zaawansowanie prac nabrzeża Duńskiego wynosi już 99%. Nadal pogłębiany jest Kanał Dębicki, a pozyskiwany z niego urobek jest odkładany na wyspie Ostrów Mieleński. Roboty czerpalne wykonane są w ilości 0,6 mln m3 z ok.  1,5 mln m3. Jedocześnie trwają prace branżowe: instalacje teletechniczne, energetyczne oraz wodno-kanalizacyjne. Pole odkładu na wyspie będzie miało pojemność ok. 1 mln m3. Po wykonaniu całości robót czerpalnych w Kanale głębokość wyniesie 12,5 m. Będzie to kontynuacja toru wodnego, który zaczyna się już w Świnoujściu.

– Większość prac jeszcze trwa. Nabrzeże Czeskie i Słowackie podzielone jest na tak zwane IV etapy. Każdy kolejny etap można rozpocząć dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie poprzedniego. Taki podział spowodowany jest pracą Portu, który podczas przebudowy musi cały czas funkcjonować – dodaje Piotr Arabczyk, dyrektor projektu z Grupy NDI

Inwestycja jest jednym z flagowych projektów realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Ma na celu poprawę dostępu do portu w Szczecinie w rejonie kanału Dębickiego. Modernizacja nabrzeży zapewni dostosowanie ich parametrów do obsługi największych statków. 

Projekt jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt to ok. 343,1 milionów złotych brutto. Inwestorem zadania jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a generalnym wykonawcą są spółki z Grupy NDI. (tekst i fot. NDI)

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close