Luksemburg: mały kraj z wielkim potencjałem integracji europejskich przepływów transportowych
W dniach od 9 do 12 maja 2023 roku zespoły CFL multimodal i CFL cargo spotkały się z kontrahentami na swoim stoisku na targach Transport Logistic w Monachium — największym na świecie wydarzeniu targowym o tej tematyce.

Automatyzacja, cyfryzacja i energia ze źródeł odnawialnych w multimodalnym węźle logistycznym w Luksemburgu
Terminal intermodalny w Bettemburg-Düdelingen jest częścią luksemburskiego multimodalnego węzła logistycznego mającego bezpośrednie połączenie z europejską siecią kolejową i drogową. Jego położenie stwarza idealne warunki do integracji europejskich przepływów transportowych. Wykorzystując tę infrastrukturę, luksemburska firma CFL multimodal świadcząca usługi transportowe i logistyczne oraz jej siostrzana spółka CFL cargo mogą kompleksowo realizować odpowiednie rozwiązania intermodalne.
Aby oferta jak najlepiej zaspokajała potrzeby klientów, węzeł multimodalny jest stale modernizowany, a lokalizacja dostosowywana do nowych wymagań: między innymi jeszcze przed latem tego roku przy bezpiecznym autoporcie zostanie uruchomiona stacja tankowania wodoru oraz zainstalowane zostaną ładowarki dla elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Również projekt inwestycyjny PULSE, realizowany w ramach programu CEF Komisji Europejskiej, przynosi już wymierne efekty. Od 2022 roku w terminalu działa trzecia suwnica zwiększająca jego zdolności przeładunkowe, a stanowisko zdalnego sterowania (ROS, Remote Operation Station) podnosi efektywność operowania ładunkami. Projekt, składający się łącznie z 5 „pakietów prac”, czyli podprojektów, zakłada m.in. instalację neutralnych klimatycznie urządzeń przeładunkowych, innowacyjnych rozwiązań informatyczno-telekomunikacyjnych, a także około 50-procentową redukcję emisji CO2 z „kolejowej autostrady”.
Operator intermodalny, który łączy multimodalny węzeł w Luksemburgu z północnym wschodem i południowym zachodem Europy
Grupa CFL multimodal jako operator intermodalny chce niezawodnością i jakością przekonywać klientów do swoich usług. Dowodem na możliwość bezproblemowej realizacji transportu intermodalnego jest nowy pociąg Sète-Poznań, pokonujący dystans ponad 2000 km. To jedno z pięciu najdłuższych intermodalnych połączeń szynowych w Europie. Pociąg wyrusza raz w tygodniu i w zaledwie 48 godzin niezawodnie łączy rynek hiszpański z polskim.
Zapotrzebowanie na transport w kierunku portów Morza Północnego grupa CFL multimodal zaspokaja trzema cotygodniowymi połączeniami z Antwerpią, realizowanymi wahadłowo przez pociągi między terminalem intermodalnym Bettemburg-Düdelingen a antwerpskim terminalem Combinant. Dopełnieniem oferty jest gateway z Antwerpii do Lyonu przez Bettemburg oraz codzienne połączenia do Le Boulou i Barcelony.
W nadchodzących miesiącach zwiększy się także liczba pociągów intermodalnych między Triestem, gdzie obsługiwane są terminale Samer i HHLA, a terminalem Bettemburg — z 9 do 13 rotacji. Połączenie z Luksemburgiem mają także bałtyckie porty w Kilonii i Rostocku. „Chcemy łączyć najważniejsze europejskie ośrodki przemysłowe i przenosić jak najwięcej ładunków z dróg na tory”, mówi Sven Löffler, dyrektor sprzedaży w firmie CFL multimodal.

Kompleksowa, niezawodna obsługa międzynarodowego transportu kolejowego
Grupa CFL cargo ma doświadczenie na trasach transgranicznych i poza Luksemburgiem współpracuje z trzema własnymi spółkami kolejowymi w Niemczech, Francji i Szwecji, a także z licznymi partnerami w całej Europie. Jako operator towarowych przewozów kolejowych dla różnych branż CFL cargo stawia na rozwój niezawodnych rozwiązań w dziedzinie transportu międzynarodowego, opartych na przewozach konwencjonalnych i intermodalnych. „Jako specjaliści w przewozach transgranicznych z Niemiec i Europy Środkowo-Wschodniej (Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Serbii) do Francji, jesteśmy w stanie realizować transport na dłuższych odcinkach”, precyzuje Löffler.
Węzeł multimodalny, który dostosowuje się do standardów branży farmaceutycznej i medycznej
Transport drogowy, agencja celna i działalność magazynowa w multimodalnym węźle Bettemburg-Düdelingen stanowią dopełnienie kompleksowej oferty logistycznej. Ponadto od 2021 roku klienci mogą składować towary w magazynach certyfikowanych na zgodność z GDP, w od 2022 — z TAPA i GDP dla transportu. Certyfikaty te potwierdzają wysokie standardy bezpieczeństwa stosowane przez grupę CFL multimodal w łańcuchu dostaw dla wszystkich branż, a zwłaszcza dla klientów z sektora spożywczego, którzy korzystają z magazynów głębokiego mrożenia, i z sektora farmaceutycznego, którzy wymagają składowania w kontrolowanej temperaturze.