Partnerzy portalu

Luksemburg: mały kraj z wielkim potencjałem integracji europejskich przepływów transportowych

W dniach od 9 do 12 maja 2023 roku zespoły CFL multimodal i CFL cargo spotkały się z kontrahentami na swoim stoisku na targach Transport Logistic w Monachium — największym na świecie wydarzeniu targowym o tej tematyce.

Automatyzacja, cyfryzacja i energia ze źródeł odnawialnych w multimodalnym węźle logistycznym w Luksemburgu

Terminal intermodalny w Bettemburg-Düdelingen jest częścią luksemburskiego multimodalnego węzła logistycznego mającego bezpośrednie połączenie z europejską siecią kolejową i drogową. Jego położenie stwarza idealne warunki do integracji europejskich przepływów transportowych. Wykorzystując tę infrastrukturę, luksemburska firma CFL multimodal świadcząca usługi transportowe i logistyczne oraz jej siostrzana spółka CFL cargo mogą kompleksowo realizować odpowiednie rozwiązania intermodalne. 

Aby oferta jak najlepiej zaspokajała potrzeby klientów, węzeł multimodalny jest stale modernizowany, a lokalizacja dostosowywana do nowych wymagań: między innymi jeszcze przed latem tego roku przy bezpiecznym autoporcie zostanie uruchomiona stacja tankowania wodoru oraz zainstalowane zostaną ładowarki dla elektrycznych pojazdów ciężarowych.

Również projekt inwestycyjny PULSE, realizowany w ramach programu CEF Komisji Europejskiej, przynosi już wymierne efekty. Od 2022 roku w terminalu działa trzecia suwnica zwiększająca jego zdolności przeładunkowe, a stanowisko zdalnego sterowania (ROS, Remote Operation Station) podnosi efektywność operowania ładunkami. Projekt, składający się łącznie z 5 „pakietów prac”, czyli podprojektów, zakłada m.in. instalację neutralnych klimatycznie urządzeń przeładunkowych, innowacyjnych rozwiązań informatyczno-telekomunikacyjnych, a także około 50-procentową redukcję emisji CO2 z „kolejowej autostrady”.

Operator intermodalny, który łączy multimodalny węzeł w Luksemburgu z północnym wschodem i południowym zachodem Europy

Grupa CFL multimodal jako operator intermodalny chce niezawodnością i jakością przekonywać klientów do swoich usług. Dowodem na możliwość bezproblemowej realizacji transportu intermodalnego jest nowy pociąg Sète-Poznań, pokonujący dystans ponad 2000 km. To jedno z pięciu najdłuższych intermodalnych połączeń szynowych w Europie. Pociąg wyrusza raz w tygodniu i w zaledwie 48 godzin niezawodnie łączy rynek hiszpański z polskim.

Zapotrzebowanie na transport w kierunku portów Morza Północnego grupa CFL multimodal zaspokaja trzema cotygodniowymi połączeniami z Antwerpią, realizowanymi wahadłowo przez pociągi między terminalem intermodalnym Bettemburg-Düdelingen a antwerpskim terminalem Combinant. Dopełnieniem oferty jest gateway z Antwerpii do Lyonu przez Bettemburg oraz codzienne połączenia do Le Boulou i Barcelony.

W nadchodzących miesiącach zwiększy się także liczba pociągów intermodalnych między Triestem, gdzie obsługiwane są terminale Samer i HHLA, a terminalem Bettemburg — z 9 do 13 rotacji. Połączenie z Luksemburgiem mają także bałtyckie porty w Kilonii i Rostocku. „Chcemy łączyć najważniejsze europejskie ośrodki przemysłowe i przenosić jak najwięcej ładunków z dróg na tory”, mówi Sven Löffler, dyrektor sprzedaży w firmie CFL multimodal.

Kompleksowa, niezawodna obsługa międzynarodowego transportu kolejowego 

Grupa CFL cargo ma doświadczenie na trasach transgranicznych i poza Luksemburgiem współpracuje z trzema własnymi spółkami kolejowymi w Niemczech, Francji i Szwecji, a także z licznymi partnerami w całej Europie. Jako operator towarowych przewozów kolejowych dla różnych branż CFL cargo stawia na rozwój niezawodnych rozwiązań w dziedzinie transportu międzynarodowego, opartych na przewozach konwencjonalnych i intermodalnych. „Jako specjaliści w przewozach transgranicznych z Niemiec i Europy Środkowo-Wschodniej (Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Serbii) do Francji, jesteśmy w stanie realizować transport na dłuższych odcinkach”, precyzuje Löffler.

Węzeł multimodalny, który dostosowuje się do standardów branży farmaceutycznej i medycznej

Transport drogowy, agencja celna i działalność magazynowa w multimodalnym węźle Bettemburg-Düdelingen stanowią dopełnienie kompleksowej oferty logistycznej. Ponadto od 2021 roku klienci mogą składować towary w magazynach certyfikowanych na zgodność z GDP, w od 2022 — z TAPA i GDP dla transportu. Certyfikaty te potwierdzają wysokie standardy bezpieczeństwa stosowane przez grupę CFL multimodal w łańcuchu dostaw dla wszystkich branż, a zwłaszcza dla klientów z sektora spożywczego, którzy korzystają z magazynów głębokiego mrożenia, i z sektora farmaceutycznego, którzy wymagają składowania w kontrolowanej temperaturze. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close