Partnerzy portalu

Grimaldi odebrał nowy wielozadaniowy statek Con-Ro

Włoski armator Grimaldi odebrał pierwszy wielofunkcyjny statek Con-Ro Great Antwerp zbudowany w stoczni Hyundai Mipo wg nowej koncepcji, pozwalającej na zwiększenie ilości przewożonych ładunków. Jest to jest to przykład rzadko obecnie stosowanych statków, które mogą przewozić zarówno kontenery jak i pojazdy. Grimaldi zamówił 6 takich jednostek. 

Great Antwerp ma długość 250 m, szerokość 38 m i nośność 45 684 DWT. Statek zaprojektowano w konfiguracji G5, która jest następcą jednostek klasy G4. W porównaniu ze starszymi statkami możliwości przewożenia pojazdów są identyczne: statek ma linię ładunkową o długości 4700 m i mieści 2500 CEU, ale nowe jednostki będą zabierać dwa razy więcej kontenerów: 2000 TEU. 

Statek wyposażono w nowoczesne technologie zmniejszające jego wpływ na środowisko, m.in. pozwalające spełnić surowe normy emisji tlenków siarki. Z kolei zintegrowany układ napędowy między sterem a śrubą napędową zminimalizuje straty wirowe, dzięki czemu poprawiono wydajność napędu i zmniejszono zużycie paliwa. Statek jest przystosowany do zasilania energią elektryczną z lądu. Jak informuje spółka, emisja gazów cieplarnianych nowego statku w przeliczeniu na tonę przewożonego ładunku jest niższa o 43% w porównaniu z innymi wielozadaniowymi jednostkami. Statek nazwano na cześć Portu Antwerpia, która jest hubem Grimaldi w północnej Europie. 

Nietypowa jednostka

Great Antwerp jest pierwszym oceanicznym statkiem Con-Ro zbudowanym od sześciu lat. Poprzednie wodowanie takiej jednostki – Atlantic Sun o pojemności 55 649 DWT również zbudowanej dla Grimaldi odbyło się w 2017 r. Oprócz tego włoskiego armatora statki Con-Ro na trasy pełnomorskie wysyłają tylko firmy Linea Messina, National Shipping Company of Saudi Arabia, a na szlaki przybrzeżne Crowley and Matson.

—Dostawa tego statku oznacza początek nowej ery dla naszej grupy. Po sukcesie naszych pięciu statków klasy G3, sześciu statków klasy G4, a także 10 statków klasy Eurocargo, zbudowanych przez Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd, inaugurujemy teraz nową klasę wielozadaniowych statków typu ro-ro o nazwie „G5”. Ta nowa seria statków jeszcze skuteczniej odpowiada na zapotrzebowanie na wysokiej jakości usługi transportowe na trasach dalekomorskich oraz na potrzeby związane z ochroną środowiska — powiedział Guido Grimaldi, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Grimaldi. 

Jak informuje Alphaliner, poza 6 jednostkami typu G5 zamówionymi przez włoskiego armatora obecnie nie ma żadnych zleceń na budowę nowych Con-Ro. Grimaldi posiada 35 takich statków, które pływają na trasach między Europą, Ameryką Północną i Południową oraz Afryką. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close