Partnerzy portalu

Nowe wózki bramowe rozpoczęły pracę w terminalu HHLA w Hamburgu

Spółka Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) modernizuje park maszynowy w terminalu kontenerowym Tollerort (CTT) w Hamburgu. W kwietniu odebrała osiem nowych wózków bramowych z napędem hybrydowym, które od tego czasu transportują kontenery w sposób bardziej przyjazny dla środowiska pomiędzy statkiem, stocznią, terminalem kolejowym i bramą dla samochodów ciężarowych. Pojazdy te zużywają znacznie mniej paliwa, a tym samym emitują odpowiednio mniej emisji.

Łącznie z tymi ośmioma nowymi jednostkami, flota hybrydowych wózków bramowych w CTT liczy obecnie 18 jednostek. Zasada zastosowanej technologii jest prosta: wózek podsiębierny magazynuje nadwyżkę energii, która powstaje np. podczas hamowania lub opuszczania ładunku, w wysokowydajnym akumulatorze litowo-jonowym. Podczas jazdy pojazd wykorzystuje energię z akumulatora. To znacznie odciąża silnik spalinowy.

W ten sposób każdy hybrydowy wózek podsiębierny oszczędza ponad 30 procent paliwa na godzinę pracy w porównaniu z poprzednimi modelami napędzanymi silnikiem Diesla. Oznacza to, że osiem nowych hybrydowych wózków podsiębiernych może zaoszczędzić około 200 000 litrów oleju napędowego rocznie. Emisje CO2 są również znacznie zmniejszone o około 530 ton rocznie.

— Dzięki nowoczesnym hybrydowym platformom transportowym obniżamy jednocześnie koszty energii i emisje. Są kolejnym dowodem na to, że HHLA konsekwentnie polega na najnowocześniejszych technologiach i inteligentnych rozwiązaniach. Jest to korzystne dla firmy, środowiska i pracowników — komentuje Robin Steyer, dyrektor zarządzający CTT.

Wcześniej HHLA przetestowała sprzęt w wymagających operacjach portowych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, we wszystkich warunkach pogodowych: pierwsze dwa prototypy hybrydowych wózków rozpoczęły operacje testowe w CTT w styczniu 2019 r. W tamtym czasie były one kolejnym krokiem HHLA w kierunku konwersji swój sprzętu do technologii coraz bardziej przyjaznych dla środowiska. Do 2030 r. HHLA zamierza zmniejszyć o połowę emisję CO2 w porównaniu z 2018 r. i działać w sposób całkowicie neutralny dla klimatu do 2040 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close