Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Cargotor planuje rewitalizację punktu przeładunkowego w Targowiskach

W Targowiskach w województwie podkarpackim spółka Cargotor planuje przywrócenie działania punktu przeładunkowego przy linii kolejowej. Obiekt po rewitalizacji będzie mógł obsługiwać przewozy kruszyw, węgla a potencjalnie także transport do Ukrainy.

12 kwietnia przy stacji kolejowej w Targowiskach przedstawiciele spółki Cargotor zajmującej się zarządzaniem infrastrukturą kolejową oraz władze gminy oficjalnie poinformowały o planach rewitalizacji tamtejszego punktu przeładunkowego. Chodzi o teren przy stacji kolejowej. Jest tam odpowiednia infrastruktura i połączenie z drogami krajowymi. Obiekt ten przez wiele lat był nieużywany. Pojawiła się jednak szansa na jego ponowne uruchomienie, co pozwoli na przeniesienie przewozów ładunków na kolej i odciążenie lokalnych dróg. 

Teren, który należał do PKP S.A. przejęła spółka Cargotor, która zarządza punktami ekspedycyjnymi w całej Polsce. — Umową objęte są tory wraz z placami. Targowiska są idealnym punktem, ponieważ są oddalone od centrum miasta i mają dobre połączenie drogowe — skomentował Marek Słomka, prezes Cargotoru.

Duże znaczenie dla tej inwestycji ma budowa drogi ekspresowej S19, która jest fragmentem międzynarodowego szlaku Via Carpatia. Droga ta połączy kraje bałtyckie, Polskę z Słowacją i Europą Południowo — Wschodnią. — Rozmawiamy z wykonawcami tej drogi i dla nich na początek będziemy chcieli transportować kruszywa, a w planach jest też powrót transportu węgla — powiedział Marek Słomka.

Cargotor planuje rewitalizację placu składowego, wymianę podkładów kolejowych, montaż monitoringu, ogrodzenia i oświetlenia. Zarząd spółki chce, by punkt przeładunkowy mógł przyjmować jak najwięcej towarów. Trwają również rozmowy z samorządem gminy Targowiska o możliwości powiększenia tego punktu. —  Chcemy poznać plany, żeby zobaczyć, dokąd sięga nasz teren. Rozmawialiśmy też wstępnie z władzami gminy o wydzierżawieniu dodatkowego terenu. Chcemy by wjeżdżało tu 40-50 wagonów towarowych — mówi Jerzy Skibniewski, dyrektor Biura Sprzedaży Cargotoru.

Spółka Cargotor zarządza infrastrukturą w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze oraz 22 punktami ekspedycyjnymi w różnych regionach kraju. Spółka poszukuje nowych lokalizacji dla takich punktów i zachęca przedsiębiorców do korzystania z bocznic i przeniesienia ładunków z dróg na kolej. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close