Partnerzy portalu

HHLA zamyka pełen wyzwań rok 2022 dobrym wynikiem

Firma Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) pomyślnie rozwijała się w roku obrotowym 2022 pomimo trudnych warunków. Przychody grupy wzrosły o 7,7 procent do 1 578,4 mln euro (rok poprzedni: 1 465,4 mln euro). Wynik operacyjny Grupy (EBIT) spadł o 3,4% do 220,4 mln euro (rok poprzedni: 228,2 mln euro). Zysk po opodatkowaniu  był o 17,5 procent niższy niż w poprzednim roku i wyniósł 92,7 mln euro (rok poprzedni: 112,3 mln euro). Podczas gdy przeładunki kontenerów spadły o 7,9 proc. do 6 396 tys. TEU (rok poprzedni: 6 943 tys. TEU), wolumen przewozów pozostał praktycznie na stałym poziomie 1 694 tys.

— Dzięki naszej europejskiej sieci logistycznej, która obejmuje porty morskie, zaplecze lądowe i sieci kolejowe, HHLA niezawodnie wypełnia swoje zadanie, aby zapewnić bezpieczne dostawy na terenie Niemiec i Europy. Udało nam się również wypełnić to zadanie w trudnym roku finansowym 2022, który był zdominowany przez skutki rosyjskiej agresji na Ukrainę i zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw. Mimo to HHLA osiągnęła dobry wynik i udowodniła swoją skuteczność. Po raz kolejny stoimy przed rokiem dużej niepewności, ale praca w logistyce oznacza umiejętność radzenia sobie ze zmiennością. Z ufnością i odwagą patrzymy w przyszłość i będziemy kontynuować nasze inwestycje w zrównoważone i innowacyjne rozwiązania logistyczne, aby wzmocnić przyszłą rentowność HHLA — skomentowała Angela Titzrath, dyrektor generalny HHLA.

W notowanej na giełdzie podgrupie Port Logistics przychody wzrosły o 7,4 procent do 1 542,3 mln euro (rok poprzedni: 1 435,8 mln euro). Wynik operacyjny (EBIT) spadł o 5,2% rok do roku do 201,6 mln EUR (rok poprzedni: 212,6 mln EUR), co nadal plasuje go znacznie powyżej oczekiwanego przedziału od 160 mln EUR do 195 mln EUR. Znacznie wyższe opłaty magazynowe w ciągu roku w wyniku trwających zakłóceń w globalnych łańcuchach dostaw, które doprowadziły do dłuższego postoju kontenerów w terminalach HHLA w Hamburgu, Tallinie i Trieście, miały pozytywny wpływ na rozwój naszych przychodów i zysków w segmencie rok budżetowy. 

Niższe wolumeny przeładunków, częściowo spowodowane wpływem rosyjskiej inwazji na pracę terminalu w Odessie miały wpływ na zysk spółki. Do tego doszły ogólne podwyżki cen oraz dodatkowe koszty materiałowe i osobowe wynikające z większego obciążenia magazynów. Zysk po opodatkowaniu i udziałach niekontrolujących spadł o 20,4 procent do 82,1 mln euro (rok poprzedni: 103,1 mln euro). Zysk na akcję klasy A wyniósł zatem 1,13 € (rok poprzedni: 1,43 €).

Terminale kontenerowe

W roku sprawozdawczym 2022 przeładunki kontenerów w całej Grupie spadły o 7,9 proc. do 6 396 tys. TEU (rok poprzedni: 6 943 tys. TEU). Przeładunki trzech terminali kontenerowych w Hamburgu wyniosły 6 071 tys. TEU i spadły o 4,1 proc. rok do roku (rok poprzedni: 6 328 tys. TEU). Redukcja ta wynikała przede wszystkim ze zmniejszenia wolumenu ładunków żeglugi w kierunku Dalekiego Wschodu, a także spadku wolumenu w wyniku sankcji nałożonych na Rosję po rozpoczęciu wojny. Odsetek przeładunków drogą morską przez podmioty dowożące spadł nieznacznie do 19,8 procent (w roku poprzednim: 20,4 procent). Międzynarodowe terminale kontenerowe odnotowały gwałtowny spadek przeładunków o 47,1 proc. do 326 tys. TEU (rok wcześniej: 615 tys. TEU). Wynikało to z silnego spadku przeładunków w terminalu w Odessie po wstrzymaniu przez władze pod koniec lutego 2022 roku przeładunków drogą morską w związku z inwazją rosyjską.

Z kolei przewozy kontenerowe nieznacznie wzrosły do 1 694 tys. TEU (rok wcześniej: 1 690 tys. TEU). Przewozy kolejowe wzrosły rok do roku o 2,2 proc. do 1 409 tys. TEU (rok wcześniej: 1 379 tys. TEU). W transporcie drogowym odnotowano spadek wolumenu o 8,7 proc. do 285 tys. TEU (rok wcześniej: 312 tys. TEU).

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close