Schavemaker szuka wykonawcy rozbudowy bocznicy w Kątach Wrocławskich
Bocznica terminala kontenerowego w Kątach Wrocławskich zostanie rozbudowana. Schavemaker ogłosił przetarg na realizację tego projektu. To kolejna inwestycja, która zwiększy możliwości przeładunkowe terminala.

Schavemaker ogłosił przetarg na wykonanie prac budowlanych związanych z rozbudową bocznicy terminala kontenerowego. Celem rozbudowy jest przystosowanie bocznicy do obsługi pociągów o długości 740 m. Ponadto inwestycja zwiększy zdolność przeładunkową terminala kontenerowego i ułatwi obsługę pociągów kontenerowych poprzez zmniejszenie konieczności wykonywania manewrów pociągów na bocznicy.
W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy tor zdawczo — odbiorczy, a kilka istniejących torów zostanie połączonych i po rozbudowie staną się torami przelotowymi. Dzięki przebudowie uwolniona zostanie także przepustowość linii kolejowej, od której bocznica się odgałęzia. Składy będą przyjmowane z torów stacyjnych stacji Kąty Wrocławskie i wyprawiane na tory stacyjne na zasadzie jazd manewrowych. Dzięki temu usprawniony zostanie ruch na linii kolejowej Wrocław — Zgorzelec.
Rozbudowa terminala w Kątach Wrocławskich dofinansowana została w ramach programu unijnego CEF 2. Schavemaker otrzymał na ten cel 2,7 mln euro, co stanowi 30% wartości zadania. Terminal w Kątach uznany został jako hub łączący dwa korytarze TEN-T: Bałtyk — Adriatyk i Morze Północne — Bałtyk. Stało się to możliwe dzięki nowelizacji dyrektywy TEN-T w ramach której do sieci dołączono Wrocław i część magistrali E 30.
Rozbudowa bocznicy to niejedyna inwestycja, dzięki której zwiększone zostaną możliwości przeładunkowe terminala w Kątach Wrocławskich. Schavemaker rozbudowuje także park maszynowy tego obiektu.
Czytaj też: Terminal Schavemaker kupuje nowe urządzenia przeładunkowe