Nowe urządzenia przeładunkowe w terminalu BCT
Po podpisaniu kolejnej umowy dzierżawy z Zarządem Morskiego Portu Gdynia na okres 30 lat, BCT ruszył z długofalowym programem inwestycyjnym. W lutym br. park maszynowy tego terminalu wzbogacony został o reachstacker Kalmar i wózek o wymiennym wysięgu Meclift.

Pod koniec ubiegłego roku po przeprowadzonym przez ZMP Gdynia postępowaniu na wyłonienie operatora terminalu BCT na następne 30 lat, zawarto umowę dzierżawy obiektu z firmą ICTSI, dotychczasowym operatorem tego obiektu. Była to jedna z najważniejszych umów zawartych przez
Port Gdynia w 2022 r.
Czytaj też: Port Gdynia zawarł umowę z ICTSI na dzierżawę terminalu BCT
Nowa umowa zacznie obowiązywać od 1 czerwca br. ale w BCT już teraz rusza realizacja programu inwestycyjnego. Jak informuje spółka, w lutym park maszynowy gdyńskiego terminalu wzbogacony został o dwa urządzenia. Pierwszym jest reachstacker Kalmar DRG100-54S6 o udźwigu 10 ton, który przeznaczony jest do obsługi kontenerów, towarów drobnicowych, a nawet niektórych elementów wież wiatrowych. Drugi nabytek to wózek Meclift ML1812R o udźwigu 18 ton, który wyróżnia możliwość jego wjazdu do kontenera i wyładunku towaru bezpośrednio z niego.
— Nasze zasoby sprzętowe już wkrótce wzbogacą się też o 6 zestawów ciągników terminalowych (ciągnik + naczepa). Planowany jest również zakup m.in. suwnic placowych RTG. Jesteśmy przekonani, że poczynione przez nas inwestycje znajdą swoje przełożenie w podniesieniu potencjału przeładunkowego i zadowoleniu naszych partnerów — napisano w komunikacie BCT.