Polskie koleje zmieniły priorytety w odniesieniu do korytarzy transportowych
Bez zaangażowania i determinacji polskich kolejarzy nie byłaby możliwa ani sprawnie przeprowadzona akcja transportu uchodźców z granicy polsko-ukraińskiej, ani sprawne przewożenie towarów do i z polskich portów. Najbardziej efektywnym połączeniem między Polską a Ukrainą okazała się linia PKP LHS, która pozwala na najszybszy transport towarów między tymi krajami — powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury podczas konferencji „Europa Karpat”.

A. Bittel podkreślił, że dzięki poprawie stanu infrastruktury kolejowej istnieje możliwość uwzględniania transportu kolejowego w łańcuchach logistycznych i łańcuchach dostaw w obrębie Europy Środkowej. Wskazał, że rola kolei powinna rosnąć, ponieważ jest to najbardziej ekologiczny środek transportu.
– Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę zmieniły się priorytety w odniesieniu do korytarzy transportu dóbr w naszej części Europy. Polska kolej nadąża za tymi wyzwaniami, a jej dalsza modernizacja sprawi, że możliwości wykorzystania tego rodzaju transportu dla wspólnego dobra regionu Europy Środkowej będą jeszcze większe – stwierdził wiceminister A. Bittel.
Czytaj też: 11 milionów przewiezionych ton – najlepszy wynik w historii spółki PKP LHS
Opr. ŁK.