Baltic Hub obsłużył dwa kontenerowce oceaniczne jednocześnie
W terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku miała miejsce wyjątkowa sytuacja: jednoczenie wykonywane były przeładunki na dwóch dużych kontenerowcach oceanicznych. Poprzednim razem taka sytuacja wystąpiła w 2019 r.

Baltic Hub regularnie obsługuje dwa statki jednakże nieczęsto zdarza się, że przy nabrzeżach tego terminalu cumują dwa kontenerowce oceaniczne. 7 lutego przy nabrzeżu T2 zawinął OOCL United Kingdom. Statek ten zbudowany w 2017 r. i pływający pod banderą Hongkongu mierzy 399,87 m długości i 58,8 m szerokości, a tym samym jest to jeden z największych kontenerowców pływających po Bałtyku, który może zabrać 21 413 TEU.
Z kolei 8 lutego przy nabrzeżu T1 zacumował MSC Jade, zbudowany w 2016 r. i pływający pod banderą Liberii. Kontenerowiec ten mierzy 398,45 m długości i 59,07 m szerokości, a jego ładowność wynosi 19 224 TEU. Oznacza to, że przez 2 dni w terminalu Baltic Hub dokonywane były przeładunki na dwóch liczących prawie 400 m kolosach, a w tym samym czasie zawijały tam także mniejsze jednostki feederowe.
Baltic Hub regularnie obsługuje duże statki należące do przewoźników oceanicznych. Możliwości przeładunkowe tego terminalu zwiększone będą dzięki budowie nowego nabrzeża T3. Z przedstawicielami gdańskiego terminalu głębokowodnego będzie można spotkać się podczas konferencji INTERMODAL IN POLAND 2023, której Partnerem jest Baltic Hub.
Więcej informacji o tym wydarzeniu na stronie: https://intermodalinpoland.eu/janow-podlaski-malaszewicze-2023/