EGP we współpracy z Bahnoperator uruchomi pociągi z Vectronami Dual Mode
Niemiecki przewoźnik Eisenbahngesellschaft Potsdam (EGP), który realizuje połączenia kolejowe we współpracy z spółką Bahnoperator odebrał dwie nowe lokomotywy Siemens Vectron Dual Mode, które mogą prowadzić pociągi na liniach zelektryfikowanych jak i bez elektrycznej sieci trakcyjnej. Pojazdy będą kursować w Niemczech.

Lokomotywy serii 248 o numerze 041 oraz 042 odebrane zostały 22 grudnia ubr. w fabryce Siemensa w Monachium, następnie dojechały do Wittenbergii, gdzie przygotowano je do pracy dla przewoźnika.
Vectron Dual Mode to najnowsza wersja popularnej lokomotywy Siemensa, która jest elektrowozem o mocy 2400 kW dostosowany do sieci prądu przemiennego 15kV oraz posiada również silnik spalinowy o mocy 2000 kW. „Nie jest to jednak żaden niewielki silnik pozwalający na manewry, czy krótkie jazdy z lekkimi składami – jest to „pełnowymiarowy” silnik o sporej mocy – porównywalnej z mocą zwykłej liniowej lokomotywy spalinowej. Tak uniwersalne lokomotywy naszego niemieckiego partnera pozwolą nam rozbudować nasz serwis, nad czym obecnie intensywnie pracujemy” – więcej informacji o lokomotywie na blogu.
Dla obu pojazdów przygotowane będzie specjalne malowanie, które zastąpi naklejki użyte tymczasowo. Wcześniej podobne malowanie zastosowano na lokomotywie Siemens Smartron o numerze 103, na której pojawiła się zaprojektowana przez „RailcolorDesign” infografika reklamująca połączenie Chin i Niemiec przez Port Mukran uruchomione we współpracy z Bahnoperatorem.
Czytaj także: Port Mukran uruchamia Bałtycki Most Kontenerowy
EGP to niemiecki przewoźnik kolejowy z siedzibą w Wittenberge, który dysponuje oprócz taboru starszego typu również pięcioma rodzajami lokomotyw Vectron, spalinowymi, hybrydowymi, elektrycznymi jedno i dwusystemowymi w tym Vectronami MS należącymi do firmy Bahnoperator. W ramach współpracy obu firm EGP świadczy usługi trakcyjne.