Contargo zbuduje sieć ładowania e-ciężarówek w Niemczech
Firma Rhenus Trucking zleciła spółce SBRS wybudowanie sieci punktów ładowania ciężarówek elektrycznych. W ciągu 2023 roku SBRS zainstaluje 33 punkty załadunkowe w 14 lokalizacjach Contargo w Niemczech. Umożliwi to dostawcy usług trójmodalnego transportu kontenerowego rozszerzenie swojej floty z obecnych siedmiu e-ciężarówek do 33 w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

W czerwcu 2022 r. Contargo i Rhenus Trucking otrzymały powiadomienie o dofinansowaniu w ramach niemieckiego programu federalnego zakupu 28 44-tonowych akumulatorowych samochodów ciężarowych wraz z odpowiednią infrastrukturą. Rhenus Trucking zamówił pojazdy i jako dostawca usług będzie je stopniowo dostarczał swojemu klientowi i siostrzanej firmie Contargo w ciągu 2023 roku. Równolegle SBRS zainstaluje łącznie 33 punkty ładowania, każdy o mocy 250 kW, w lokalizacjach Contargo w Duisburgu, Voerde-Emmelsum, Emmerich, Frankfurcie-Ost, Industriepark Frankfurt-Höchst, Gustavsburgu, Hamburgu, Karlsruhe, Koblencji, Ludwigshafen, Mannheim, Neuss, Weil am Rhein i Wörth.
— To kamień milowy dla naszego przedsiębiorstwa na drodze do dekarbonizacji do 2045 r. Budowa wysokowydajnej, zorientowanej na przyszłość infrastruktury ładowania jest warunkiem wstępnym wszechstronnego wykorzystania e-ciężarówek w lokalnym transporcie kontenerów — mówi Jürgen Albersmann, dyrektor zarządzający Contargo.
— Dzięki tak potężnej infrastrukturze możemy korzystać z e-ciężarówek z taką samą elastycznością, jak z silnikami wysokoprężnymi. Jednocześnie oferujemy naszym kierowcom samochodów ciężarowych bezpieczną pracę w przyszłości – i ciche środowisko pracy — mówi Michael Starke, dyrektor zarządzający Rhenus Trucking.
Inwestycja umożliwi spółce Contargo obsługę e-ciężarówek przez 24 godziny na dobę. Można również zwiększyć ich zasięg poprzez krótkie pośrednie ładowanie. W Contargo celem jest przejechanie 1,5 miliona kilometrów rocznie tymi pojazdami: — W ten sposób zaoszczędzimy prawie 1500 ton CO2e rocznie, zmniejszając już nasz całkowity ślad węglowy o jeden procent. W ten sposób, zwiększając e-mobilność, oferujemy wszystkim naszym klientom możliwość znacznego ograniczenia emisji — mówi Kristiane Schmidt, z działu Sustainable Solutions Contargo.
Zakup 28 e-ciężarówek i odpowiedniej infrastruktury jest dotowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach wytycznych finansowania zakupu pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi oraz rozmieszczenia infrastruktury tankowania i ładowania (KsNI). Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH (Krajowa Organizacja Technologii Wodoru i Ogniw Paliwowych). Wnioski są zatwierdzane przez Federalne Biuro Logistyki i Mobilności.