Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Contargo zbuduje sieć ładowania e-ciężarówek w Niemczech

Firma Rhenus Trucking zleciła spółce SBRS wybudowanie sieci punktów ładowania ciężarówek elektrycznych. W ciągu 2023 roku SBRS zainstaluje 33 punkty załadunkowe w 14 lokalizacjach Contargo w Niemczech. Umożliwi to dostawcy usług trójmodalnego transportu kontenerowego rozszerzenie swojej floty z obecnych siedmiu e-ciężarówek do 33 w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

W czerwcu 2022 r. Contargo i Rhenus Trucking otrzymały powiadomienie o dofinansowaniu w ramach niemieckiego programu federalnego zakupu 28 44-tonowych akumulatorowych samochodów ciężarowych wraz z odpowiednią infrastrukturą. Rhenus Trucking zamówił pojazdy i jako dostawca usług będzie je stopniowo dostarczał swojemu klientowi i siostrzanej firmie Contargo w ciągu 2023 roku. Równolegle SBRS zainstaluje łącznie 33 punkty ładowania, każdy o mocy 250 kW, w lokalizacjach Contargo w Duisburgu, Voerde-Emmelsum, Emmerich, Frankfurcie-Ost, Industriepark Frankfurt-Höchst, Gustavsburgu, Hamburgu, Karlsruhe, Koblencji, Ludwigshafen, Mannheim, Neuss, Weil am Rhein i Wörth.

— To kamień milowy dla naszego przedsiębiorstwa na drodze do dekarbonizacji do 2045 r. Budowa wysokowydajnej, zorientowanej na przyszłość infrastruktury ładowania jest warunkiem wstępnym wszechstronnego wykorzystania e-ciężarówek w lokalnym transporcie kontenerów — mówi Jürgen Albersmann, dyrektor zarządzający Contargo.

—  Dzięki tak potężnej infrastrukturze możemy korzystać z e-ciężarówek z taką samą elastycznością, jak z silnikami wysokoprężnymi. Jednocześnie oferujemy naszym kierowcom samochodów ciężarowych bezpieczną pracę w przyszłości – i ciche środowisko pracy — mówi Michael Starke, dyrektor zarządzający Rhenus Trucking.

Inwestycja umożliwi spółce Contargo obsługę e-ciężarówek przez 24 godziny na dobę. Można również zwiększyć ich zasięg poprzez krótkie pośrednie ładowanie. W Contargo celem jest przejechanie 1,5 miliona kilometrów rocznie tymi pojazdami: — W ten sposób zaoszczędzimy prawie 1500 ton CO2e rocznie, zmniejszając już nasz całkowity ślad węglowy o jeden procent. W ten sposób, zwiększając e-mobilność, oferujemy wszystkim naszym klientom możliwość znacznego ograniczenia emisji — mówi Kristiane Schmidt, z działu Sustainable Solutions Contargo. 

Zakup 28 e-ciężarówek i odpowiedniej infrastruktury jest dotowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach wytycznych finansowania zakupu pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi oraz rozmieszczenia infrastruktury tankowania i ładowania (KsNI). Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH (Krajowa Organizacja Technologii Wodoru i Ogniw Paliwowych). Wnioski są zatwierdzane przez Federalne Biuro Logistyki i Mobilności.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close