Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

HHLA przygotowuje się do automatyzacji terminalu w Tallinie

Spółka Hamburger Hafen und Logistik przejmie monachijski start-up Fernride, który rozwija systemy autonomicznego kierowania samochodami ciężarowymi. Pierwszym zadaniem tej firmy w grupie HHLA będzie dostarczenie systemów sterowania dla autonomicznych, elektrycznych ciągników na terminalu kontenerowym w Tallinie. 

Fernride w swoich rozwiązaniach stosuje zasadę stopniowego zwiększania poziomu autonomiczności pojazdów. Początkowo systemy automatycznego kierowania są nadzorowane zdalnie przez ludzi. Na dalszym etapie pojazdy są w pełni autonomiczne. HHLA uważa że właśnie takie etapowe wdrażanie automatyzacji jest odpowiednie dla zastosowania w morskich terminalach kontenerowych.

Pilotażowy projekt automatyzacji przygotowany zostanie w terminal HHLA TK Estonia w Tallinie i obejmie wyposażenie ciężarówek i ciągników terminalowych w czujniki i kamery, dzięki czemu będą mogły być sterowane zdalnie przez pracownika znajdującego się w biurze. Operatorzy urządzeń będą pracować przy stacji roboczej przypominającej kokpit pojazdu. Dane z joysticków i klawiszy będą dostarczane do algorytmu Fernride, który będzie trenowany do pracy z wykorzystaniem danych zbieranych w czasie rzeczywistym, co w przyszłości pozwoli na pracę w trybie automatycznym. Z kolei sterowanie pojazdami w trybie zdalnym poprawia warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników. 

— W HHLA Next inwestujemy w cyfrowe i zrównoważone modele biznesowe w logistyce morskiej. Widzimy ogromny potencjał w rozwiązaniach do jazdy autonomicznej, również ze względu na obecny brak kierowców ciężarówek. Wraz z FERNRIDE inwestujemy w firmę, która wdrożyła już realne rozwiązanie z partnerską siecią cenionych firm z branży przemysłu i logistyki z bardzo dobrymi wynikami. Ponadto projekt podkreśla naszą koncentrację na zrównoważonej logistyce — komentuje Simone Lode, dyrektor zarządzający spółki HHLA Next zajmującej się wdrażaniem innowacyjnych projektów w Grupie HHLA. 

Czytaj też: HHLA wprowadziła narzędzie heyport do koordynacji zawinięć statków

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close