CEVA Logistics zwiększy zatrudnienie w Polsce w 2023 roku
CEVA Logistics jest w trakcie procesu integracji GEFCO z naszymi operacjami, po zamknięciu przejęcia przez grupę CMA CGM w lipcu 2022 r. O planach spółki na polskim rynku zapytaliśmy Guillaume Sauzedde, Managing Director Northeast Europe, CEVA Logistics.
Kiedy firma CEVA Logistics rozpoczęła działalność w Polsce? Z jakiego rodzaju działalności?
CEVA Logistics działa w Polsce od 1996 roku, kiedy w swoim pierwszym centrum logistycznym w Bielsku-Białej uruchomiła operacje logistyki kontraktowej, a także usługi transportowe dla branży motoryzacyjnej. Od maja 2019 r. CEVA Logistics jest częścią CMA CGM – globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, lotniczych i logistycznych. Obecnie CEVA w Polsce zatrudnia ponad 6 tys. osób, a w 2023 roku zatrudnienie wzrośnie do blisko 9 tys. pracowników, po otwarciu 2 ważnych magazynów, jednego w rejonie Wrocławia, drugiego w Sulechowie.
Jaką transformację przeszedł polski oddział na przestrzeni lat?
Po 26 latach obecności na polskim rynku CEVA jest jednym z najsilniejszych dostawców usług logistyki kontraktowej w naszym kraju i posiada oddziały w ponad 30 lokalizacjach. Obsługuje różne branże, od motoryzacji, elektroniki, przemysłu ciężkiego po farmację, jednocześnie dynamicznie rozwijając usługi dla e-commerce. CEVA Logistics należy do TOP 5 największych globalnych operatorów logistyki kontraktowej i jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na rynku usług logistycznych. Nowoczesne technologie zdominowały też zmiany w polskim oddziale firmy. W naszym kraju CEVA wdrożyła dziesiątki innowacyjnych projektów z zakresu automatyzacji, robotyzacji, najnowocześniejszych systemów WMS i TMS, a także związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Jakie usługi świadczy obecnie firma?
CEVA Logistics świadczy pełen zakres usług transportowych i logistycznych, od zarządzania frachtem drogowym, morskim i lotniczym, przez globalne łańcuchy dostaw i dystrybucję, po dedykowane rozwiązania logistyki kontraktowej. Dostarczamy też rozwiązania logistyki projektowej głównie dla takich branż jak petrochemiczna, infrastrukturalna, energetyczna, w tym wodna, wiatrowa i słoneczna, a także maszyn i urządzeń rolniczych, papiernicza, górnicza i wydobywcza. Grupa ma również wyjątkową wiedzę w zakresie logistyki gotowych pojazdów, która obejmuje transport samochodów z fabryk do dealerów, czasem także na życzenie, przeprowadzane są prace wykończeniowe lub dostosowujące pojazd przed finalną dostawą.
Jaki rodzaj transportu jest dominującym w działalności polskiego oddziału CEVA Logistics? Z czym to się wiąże?
Każdy z obszarów biznesowych, które CEVA ma w swoim portfolio, jest równie ważny dla kompleksowej realizacji łańcuchów dostaw. Ze względu na oczekiwania klientów na polskim rynku bardzo mocno rozwinęliśmy usługi logistyki kontraktowej, w tym sektora e-commerce, oraz transportu drogowego. Wynika to z naszego know-how i dużego doświadczenia, a także z potrzeb klientów, których obsługujemy globalnie, w tym na rynku polskim. W Polsce CEVA często odpowiada za dystrybucję towarów na cały region Europy Środkowo-Wschodniej, stąd tak duże znaczenie i rozwój usług transportu drogowego. Jednak, wraz z rozbudową infrastruktury i wzrostem zdolności przewozowych, obserwujemy przyspieszenie rozwoju usług spedycji lotniczej i morskiej.
Jakie terminale kolejowe lub morskie oraz centra logistyczne firma posiada lub prowadzi w Polsce?
CEVA jest firmą o niewielkich aktywach i dlatego w Polsce nie ma własnych terminali kolejowych czy morskich, ale realizujemy łańcuchy dostaw naszych klientów. Na potrzeby klientów z zakresu logistyki projektowej korzystamy z głównych terminali kontenerowych w Gdańsku i Gdyni, a także nabrzeży do przeładunku ciężkich ładunków. W związku z dynamicznym rozwojem usług logistyki kontraktowej, obsługujemy operacyjnie kilkanaście nowoczesnych centrów logistycznych, które są zlokalizowane na terenie całego kraju.
Jak niedawne otwarcie biura w Gdyni wpłynie na rozwój polskiego oddziału CEVA Logistics?
Rozwój biura w Gdyni jest krokiem w kierunku wzmocnienia naszej pozycji na rynku frachtu oceanicznego. Oddział w Gdyni świadczy usługi frachtu oceanicznego w oparciu o rozbudowaną, globalną sieć logistyczną, która obejmuje 1 tys. oddziałów i 10 tys. punktów port – pairs. Obsługując porty w Gdyni i Gdańsku, CEVA oferuje bezpośrednie połączenia LCL między Europą i Ameryką Północną oraz regionem Azji i Pacyfiku, w tym Hongkongiem, Ningbo i Szanghajem. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju usług LCL gdyńskiego oddziału CEVA jest Ameryka Północna. Nasza firma uruchomiła już cotygodniowy serwis z Chicago do Gdyni z możliwością odbioru z dowolnego miejsca w USA.
CMA CGM, spółka-matka CEVA Logistics, planuje zintegrować GEFCO. Jak to przejęcie wpłynie na działalność polskiej dywizji?
CEVA Logistics jest w trakcie procesu integracji GEFCO z naszymi operacjami, po zamknięciu przejęcia przez grupę CMA CGM w lipcu 2022 r. 12 tys. naszych nowych koleżanek i kolegów z globalnych zespołów, wywodzących się z GEFCO (około 600 w Polsce) ma bogate doświadczenie w obsłudze wielu branż, szczególnie sektora motoryzacyjnego. Z niecierpliwością czekamy na obsługę naszego wciąż powiększającego się portfolio klientów w Polsce, dzięki jeszcze większym możliwościom i jeszcze silniejszemu zespołowi.