Partnerzy portalu

CEVA Logistics zwiększy zatrudnienie w Polsce w 2023 roku

CEVA Logistics jest w trakcie procesu integracji GEFCO z naszymi operacjami, po zamknięciu przejęcia przez grupę CMA CGM w lipcu 2022 r. O planach spółki na polskim rynku zapytaliśmy Guillaume Sauzedde, Managing Director Northeast Europe, CEVA Logistics.

Kiedy firma CEVA Logistics rozpoczęła działalność w Polsce? Z jakiego rodzaju działalności?

CEVA Logistics działa w Polsce od 1996 roku, kiedy w swoim pierwszym centrum logistycznym w Bielsku-Białej uruchomiła operacje logistyki kontraktowej, a także usługi transportowe dla branży motoryzacyjnej. Od maja 2019 r. CEVA Logistics jest częścią CMA CGM – globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, lotniczych i logistycznych. Obecnie CEVA w Polsce zatrudnia ponad 6 tys. osób, a w 2023 roku zatrudnienie wzrośnie do blisko 9 tys. pracowników, po otwarciu 2 ważnych magazynów, jednego w rejonie Wrocławia, drugiego w Sulechowie.

Jaką transformację przeszedł polski oddział na przestrzeni lat? 

Po 26 latach obecności na polskim rynku CEVA jest jednym z najsilniejszych dostawców usług logistyki kontraktowej w naszym kraju i posiada oddziały w ponad 30 lokalizacjach. Obsługuje różne branże, od motoryzacji, elektroniki, przemysłu ciężkiego po farmację, jednocześnie dynamicznie rozwijając usługi dla e-commerce. CEVA Logistics należy do TOP 5 największych globalnych operatorów logistyki kontraktowej i jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na rynku usług logistycznych. Nowoczesne technologie zdominowały też zmiany w polskim oddziale firmy. W naszym kraju CEVA wdrożyła dziesiątki innowacyjnych projektów z zakresu automatyzacji, robotyzacji, najnowocześniejszych systemów WMS i TMS, a także związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Jakie usługi świadczy obecnie firma?

CEVA Logistics świadczy pełen zakres usług transportowych i logistycznych, od zarządzania frachtem drogowym, morskim i lotniczym, przez globalne łańcuchy dostaw i dystrybucję, po dedykowane rozwiązania logistyki kontraktowej. Dostarczamy też rozwiązania logistyki projektowej głównie dla takich branż jak petrochemiczna, infrastrukturalna, energetyczna, w tym wodna, wiatrowa i słoneczna, a także maszyn i urządzeń rolniczych, papiernicza, górnicza i wydobywcza. Grupa ma również wyjątkową wiedzę w zakresie logistyki gotowych pojazdów, która obejmuje transport samochodów z fabryk do dealerów, czasem także na życzenie, przeprowadzane są prace wykończeniowe lub dostosowujące pojazd przed finalną dostawą.  

Jaki rodzaj transportu jest dominującym w działalności polskiego oddziału CEVA Logistics? Z czym to się wiąże?

Każdy z obszarów biznesowych, które CEVA ma w swoim portfolio, jest równie ważny dla kompleksowej realizacji łańcuchów dostaw. Ze względu na oczekiwania klientów na polskim rynku bardzo mocno rozwinęliśmy usługi logistyki kontraktowej, w tym sektora e-commerce, oraz transportu drogowego. Wynika to z naszego know-how i dużego doświadczenia, a także z potrzeb klientów, których obsługujemy globalnie, w tym na rynku polskim. W Polsce CEVA często odpowiada za dystrybucję towarów na cały region Europy Środkowo-Wschodniej, stąd tak duże znaczenie i rozwój usług transportu drogowego. Jednak, wraz z rozbudową infrastruktury i wzrostem zdolności przewozowych, obserwujemy przyspieszenie rozwoju usług spedycji lotniczej i morskiej.

Jakie terminale kolejowe lub morskie oraz centra logistyczne firma posiada lub prowadzi w Polsce? 

CEVA jest firmą o niewielkich aktywach i dlatego w Polsce nie ma własnych terminali kolejowych czy morskich, ale realizujemy łańcuchy dostaw naszych klientów. Na potrzeby klientów z zakresu logistyki projektowej korzystamy z głównych terminali kontenerowych w Gdańsku i Gdyni, a także nabrzeży do przeładunku ciężkich ładunków. W związku z dynamicznym rozwojem usług logistyki kontraktowej, obsługujemy operacyjnie kilkanaście nowoczesnych centrów logistycznych, które są  zlokalizowane na terenie całego kraju.

Jak niedawne otwarcie biura w Gdyni wpłynie na rozwój polskiego oddziału CEVA Logistics? 

Rozwój biura w Gdyni jest krokiem w kierunku wzmocnienia naszej pozycji na rynku frachtu oceanicznego. Oddział w Gdyni świadczy usługi frachtu oceanicznego w oparciu o rozbudowaną, globalną sieć logistyczną, która obejmuje 1 tys. oddziałów i 10 tys. punktów port – pairs. Obsługując porty w Gdyni i Gdańsku, CEVA oferuje bezpośrednie połączenia LCL między Europą i Ameryką Północną oraz regionem Azji i Pacyfiku, w tym Hongkongiem, Ningbo i Szanghajem. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju usług LCL gdyńskiego oddziału CEVA jest Ameryka Północna. Nasza firma uruchomiła już cotygodniowy serwis z Chicago do Gdyni z możliwością odbioru z dowolnego miejsca w USA.

CMA CGM, spółka-matka CEVA Logistics, planuje zintegrować GEFCO. Jak to przejęcie wpłynie na działalność polskiej dywizji?

CEVA Logistics jest w trakcie procesu integracji GEFCO z naszymi operacjami, po zamknięciu przejęcia przez grupę CMA CGM w lipcu 2022 r. 12 tys. naszych nowych koleżanek i kolegów z globalnych zespołów, wywodzących się z GEFCO (około 600 w Polsce) ma bogate doświadczenie w obsłudze wielu branż, szczególnie sektora motoryzacyjnego. Z niecierpliwością czekamy na obsługę naszego wciąż powiększającego się portfolio klientów w Polsce, dzięki jeszcze większym możliwościom i jeszcze silniejszemu zespołowi.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close