Umowa na przebudowę Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia podpisana
Już wkrótce rozpocznie się przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Dziś, 21 grudnia, w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyło się oficjalne podpisanie umowy na realizację tego zadania. Generalnym wykonawcą zostało konsorcjum złożone ze spółek Grupy NDI: NDI S.A. i NDI SOPOT S.A., które ma 22 miesiące na wykonanie wszystkich prac oraz uzyskanie zgody na użytkowanie.
– Cieszymy się z podpisania kolejnego kontraktu w Porcie Gdynia. Nasza kadra poradziła sobie doskonale z pracami przy placach przeładunkowo – składowych, które zakończyliśmy w terminie, a teraz pracujemy już przy przebudowie Nabrzeża Holenderskiego – mówi Małgorzata Winiarek – Gajewska, Prezes Grupy NDI. – Kolejny projekt pozwoli na większe wykorzystanie doświadczenia naszej kadry w pracach hydrotechnicznych i stanowi znakomite uzupełnienie naszego portfela w tej branży na kolejne lata – dodaje Prezes Grupy NDI.
Zadaniem NDI jest przebudowa Nabrzeża Indyjskiego na długości około 540 m, polegająca przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych, stalowych grodzic oraz pali rurowych. W ramach inwestycji należy wykonać m.in. demontaż wyposażenia hydrotechnicznego nabrzeża, rozbiórki oczepu żelbetowego, torowiska oraz umocnienia dna. Obszar objęty inwestycją zostanie oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia. Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostaną wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki zostaną przeniesione.
Generalny wykonawca ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu, ale już po 16 miesiącach odda do użytkowania pierwszy z odcinków inwestycji. – Dzięki modernizacji Nabrzeża Indyjskiego już za 22 miesiące to nabrzeże będzie przygotowane do tego, żeby przyjmować ładunki zboża przy nabrzeżu głębokowodnym. Dzięki temu Port Gdynia będzie mógł utrzymać pierwszeństwo w basenie Morza Bałtyckiego jeżeli chodzi o przeładunki zboża – Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
To nie jedyne przedsięwzięcie, jakie NDI realizuje obecnie w Porcie Gdynia. Od lipca tego roku prowadzi także modernizację Nabrzeża Holenderskiego, gdzie do wykonania jest m.in. przebudowa nawierzchni kolejowo-drogowej wraz z uzbrojeniem oraz budowa sieci, która zasili żurawie portowe na tamtejszym nabrzeżu. To zadanie ma wykonać do końca 2023 roku.