Zakończono modernizację linii kolejowej do Portu Gdańsk
Kolej dzięki elektryfikacji i budowie nowych torów i urządzeń może obsługiwać więcej ładunków w Porcie Gdańsk. Lepsze jest połączenie nabrzeży portu z siecią kolejową. To efekt inwestycji zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Projekt o wartości 1,1 mld zł netto jest współfinansowany ze środków unijnych, instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Wszystkie prace w ramach projektu „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” zostały zrealizowane. Linie dostosowano do pociągów o długości 750 metrów i nacisku 22,5 tony na oś. Wzrost roli kolei to pozytywny wpływ na środowisko i ograniczenie liczbę pojazdów ciężarowych na drogach.
W zakresie projektu zbudowano i zelektryfikowano prawie 70 km torów oraz 233 rozjazdy i urządzenia w obszarze stacji Gdańsk Port Północny, Gdańsk Kanał Kaszubski, Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany oraz na liniach Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa i Gdańsk Zaspa Towarowa – Gdańsk Wiślany (lk 227, 249 i 722).
Rozbudowa Lokalnego Centrum Sterowania Gdańsk Port Północny i budowa nastawni na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, wyposażonych w nowe komputerowe urządzenia oraz systemy telekomunikacyjne, zapewniły sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. Pozytywny wpływ na bezpieczeństwo ma również modernizacja 13 przejazdów kolejowo – drogowych.
Wartość inwestycji wyniosła 1,1 mld zł netto. Prawie 40 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”.