DB Schenker wprowadza globalną ofertę transportu lotniczego neutralnego pod względem emisji CO2
DB Schenker rozszerza portfolio rozwiązań logistycznych przyjaznych dla klimatu, otwierając kolejny rozdział w historii ekologicznego frachtu lotniczego. Już teraz klienci mogą wybrać zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) dla swoich transportów do dowolnego miejsca na świecie, niezależnie od typu samolotu lub linii lotniczej. Dzięki wirtualnej alokacji biopaliwa możliwe jest uniknięcie emisji CO2. nawet w 100%.
SAF jest sprawdzonym paliwem alternatywnym produkowanym z odnawialnych surowców odpadowych i resztkowych, takich jak zużyty olej po smażeniu. CO2 uwalniany podczas spalania tego paliwa w silniku samolotu to jedynie CO2 usuwany z atmosfery w fazie fotosyntezy roślin, z których rafinowany jest SAF. DB Schenker stosuje wyłącznie biopaliwo posiadające certyfikat braku oleju palmowego. Obecnie SAF jest 3-5 razy droższy od zwykłego paliwa kopalnego.
W ramach raportowania ESG, klienci decydujący się na poniesienie dodatkowych kosztów wirtualnego przydzielenia SAF do ich przesyłek lotniczych otrzymują certyfikat dotyczący dokładnej wartości emisji gazów cieplarnianych, jakiej udało się uniknąć. Rzeczywiste wykorzystanie SAF może mieć miejsce podczas różnych lotów. Środowisko jest jednak chronione, ponieważ unika się konkretnej wartości emisji CO2, jaką wygenerowałby lot z wykorzystaniem konwencjonalnego paliwa. Proces ten nazywany jest „wirtualną alokacją” i może być również stosowany dla emisji pochodzących z produkcji i transportu samego biopaliwa.