Ermewa rozbudowuje flotę intermodalną: 780 nowych wagonów w 2022 r.
W ciągu trzech pierwszych kwartałów roku 2022 r. na tory wyjechało 530 nowych wagonów intermodalnych, a do końca roku pojawi się kolejnych 250 wagonów: Ermewa rozwija swoją ofertę i portfolio w segmencie transportu intermodalnego. W tym roku do oferty zostanie dodanych łącznie 780 nowoczesnych wagonów typu Sgmmnss 40’, Sgnss 60’, Sggrss 80’ i Sggmrss 90’.
Istniejąca flota składająca się z 4000 wagonów w segmencie intermodalnym tym samym istotnie rośnie i w nadchodzących latach będzie dalej zwiększać się na znaczną skalę. Do końca 2030 roku firma postawiła sobie za cel zwiększenie swojej floty w tym segmencie do 10 000 wagonów.
Niezawodne, bezpieczne i gotowe do obsługi przesunięcia modalnego – nowe wagony intermodalne są wyposażone w komponenty dostosowane do tego, aby sprostać przyszłym wyzwaniom. Obejmują one urządzenia GPS i przygotowanie konstrukcji do montażu cyfrowego sprzęgu automatycznego (DAC). Nowy wagon Sggmrss 90′ zbudowany przez Inveho jest o tonę lżejszy od powszechnie stosowanych modeli tej wielkości, co pozwala na większe obciążenie użytkowe lub mniejsze zużycie energii na trakcji.
Obecnie dostarczane wagony pochodzą od Inveho oraz konstruktorów wagonów Greenbrier i Tatravagónka. Na nadchodzący rok firma Ermewa zamówiła już ponad 1000 nowych wagonów intermodalnych, które mają zostać dostarczone do końca 2023 r.
Dzięki rozszerzonej ofercie w segmencie intermodalnym firma Ermewa ma na celu pomóc spedytorom przejść na transport kolejowy, a tym samym obniżyć emisję dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw. Przesunięcie modalne na korzyść niskoemisyjnego transportu kolejowego stanowi istotny wkład w osiągnięcie celów Europejskiego Zielonego Ładu do 2030 r.