Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

DB i Kia będą wykorzystywać zużyte akumulatory do magazynowania energii

DB i Kia dają zużytym akumulatorom samochodów elektrycznych drugie życie jako stacjonarnym systemom magazynowania zielonej energii 

Koreański producent samochodów Kia i Deutsche Bahn (DB) nawiązały współpracę w celu zwiększenia żywotności akumulatorów stosowanych w sektorze eletromobilności. Wprowadzone rozwiązanie polega na ponownym wykorzystaniu zużytych baterii litowo-jonowych z pojazdów elektrycznych do stworzenia wydajnych i opłacalnych systemów magazynowania energii dla zielonej energii elektrycznej. Rozwiązania magazynowania energii z wykorzystaniem zużytych już akumulatorów  jest modułowe i może być wykorzystywane w wielu różnych zastosowaniach. Na przykład mogą one oszczędzać nadwyżki energii elektrycznej z systemów fotowoltaicznych lub jako część systemu rozproszonego, mogą zasilać przez cały dzień składy konserwacyjne DB oraz składy, w których pociągi są przygotowywane do pracy. W ten sposób można obniżyć koszty szczytów energetycznych. encore, korporacyjny startup DB Bahnbau Gruppe GmbH, zajmuje się procesem, począwszy od pozyskania zużytych baterii, kończąc na ich produkcji.

Encore rozpocznie seryjną produkcję i dystrybucję kilkuset akumulatorowych systemów magazynowania energii w 2023 roku. Pierwszy projekt pilotażowy został uruchomiony w kampusie EUREF w Berlinie w lipcu 2022 roku. Dodatkowe systemy magazynowania energii z akumulatorów są instalowane w różnych lokalizacjach DB, w tym w zajezdni konserwacyjnej ICE w Lipsku, cyfrowym centrum testowym w mieście Scheibenberg w Saksonii oraz na stacji Zorneding w Bawarii.

Zasadniczo każda firma, która ma wysokie zapotrzebowanie na moc i chce postawić na energię odnawialną, jednocześnie zmniejszając swój wpływ na środowisko, może skorzystać z systemu magazynowania energii z akumulatorów drugiej generacji firmy encore.

Akumulatory i nowe magazyny energii są przewożone w całej Europie przez logistyczne spółki DB Schenker i DB Cargo. Istnieją surowe wymogi prawne dotyczące transportu i przechowywania modułów akumulatorowych, takie jak odpowiednie oznakowanie i kontrola temperatury podczas transportu, co sprawia, że operacje logistyczne są bardzo złożone.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close