Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Terminal Khorgos na granicy chińsko – kazachskiej podwoił możliwości przeładunkowe

Na terenie suchego portu KTZE-Khorgos otwarto drugie miejsce załadunku na pociągi o rozstawie 1435 mm. Dzięki tej inwestycji możliwości przeładunkowe terminalu zostały podwojone.

Khorgos to jedna z najważniejszych stacji na kolejowym szlaku łączącym Chiny z Kazachstanem i Europą. Znajduje się tam jeden z terminali, w którym wykonywane są przeładunki kontenerów między składami o różnym rozstawie szyn. 22 września na terminalu oddano do użytku nowe stanowisko do obsługi pociągów o rozstawie normalnotorowym. Dzięki tej inwestycji suchy port zwiększył możliwości obsługi pociągów z 9-10 par dziennie do 19-20. Operator terminala, spółka Dry Port LLC „KTZE-Khorgos Gateway” liczy, że dzięki temu zmniejszy się problem kongestii na tym przejściu granicznym. Od czasu inwazji Rosji na Ukrainę i nałożeniu sankcji UE na rosyjskie porty morskie, transport towarów z Chin do Rosji został przeniesiony na szlaki kolejowe, co spowodowało duże zatory na terminalach przy chińskiej granicy. 

Władze Kazachstanu w ostatnich latach rozbudowują infrastrukturę kolejową dzięki czemu kraj ten staje się ważnym hubem na euroazjatyckich szlakach transportowych. — Kazachstan, znajdujący się na skrzyżowaniu międzynarodowych korytarzy tranzytowych, jest kluczowym węzłem transportowym dla dostaw towarów A my podejmujemy wszelkie niezbędne środki, aby realizować politykę państwa, by rozwinąć potencjał tranzytowy kraju. Dzięki zaawansowanej infrastrukturze i kompetencjom Koleje Centralne mogą świadczyć szeroki zakresu usług logistycznych przy użyciu sieci terminali od suchych portów na południu kraju do portów morskich na zachodzie — skomentował Erlan Koishibayev, dyrektor zarządzający ds. logistyki Kolei Kazachskich.

Zwiększenie przepustowości terminalu będzie służyć rozwojowi tranzytu towarowego przez stację kolejową Altynkol w kierunku Korytarza Środkowego, Europy, Rosji, Uzbekistanu i innych krajów. Khorgos wykazuje dobrą dynamikę wzrostu przeładunku towarów tranzytowych. W ciągu ostatnich 3 lat roczny wzrost przeładunku wyniósł średnio 25%.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close