Terminal CTA w Hamburgu elektryfikuje park maszynowy
Siedem nowych elektrycznych ciągników terminalowy wyposażonych w zasilanie bateryjne dostarczono do terminala kontenerowego Altenwerder (CTA) należącego do spółki HHLA. Tym samym z parku maszynowego tego obiektu wyłączono z eksploatacji ostatnie ciągniki z silnikami spalinowymi.

Grupa HHLA kontynuuje elektryfikację swoich procesów logistycznych. Dzięki nowemu zakupowi terminal CTA korzysta obecnie wyłącznie z elektrycznych ciągników. Dzięki temu zaoszczędzone zostanie 3000 ton emisji CO2 rocznie w porównaniu z urządzeniami spalinowymi. Wyeliminowana też będzie emisja tlenków azotu i cząsteczek stałych. CTA już w 2019 r. osiągnął neutralność klimatyczną, co zostało potwierdzone certyfikatem TÜV Nord. — Od 2021 roku w CTA testujemy ciągnik zasilany akumulatorem. Pojazd sprawdził się w testach przeprowadzonych w regularnych eksploatacjach — zapewnia Finja Below z działu rozwoju terminala CTA.
Pozytywne doświadczenia z eksploatacji takich maszyn zachęciły spółkę do zakupu kolejnych siedmiu urządzeń. Zarówno ciągniki, suwnice nabrzeżowe jak i suwnice RMG są zasilane energią z źródeł odnawialnych. W przyszłym roku z kolei wszystkie pojazdy AGV w terminalu zostaną zamienione na urządzenia bateryjne.
Projekt elektryfikacji parku maszynowego CTA wspiera niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury cyfrowej. Obejmuje on zakup urządzeń i montaż instalacji do ładowania maszyn i pojazdów. Grupa HHLA realizuje politykę dekarbonizacji także w innych terminalach i obszarach działalności. Przewoźnik Metrans rozpoczął niedawno świadczenie neutralnych klimatycznie dostaw od drzwi do drzwi.
Czytaj też: Metrans wprowadzi elektryczną ciężarówkę do przewozów kontenerów na Węgrzech