Partnerzy portalu

Raport: duża presja na elektryfikację branży transportowej

Transport drogowy jest najbardziej priorytetowym obszarem do redukcji emisji CO2, według wiodących firm produkcyjnych oraz branży e-commerce w Europie. Nowy raport przeprowadzony przez Ipsos i Volvo Trucks pokazuje, że firmy są gotowe zapłacić więcej za dostawców transportu oferujących niższą emisję CO2.

Firma badawcza Ipsos, na zlecenie Volvo Trucks, przeprowadziła wywiady ze 100 dużymi firmami z branży e-commerce i produkcyjnej w ośmiu krajach europejskich na temat ich zapotrzebowania na transporty wolne od paliw kopalnych, w ich przyszłych zamówieniach.

Zdecydowana większość tych firm wyznaczyła sobie cele w zakresie zmniejszenia swojego śladu węglowego. 78% ankietowanych twierdzi, że są gotowi zapłacić więcej za dostawcę transportu o niskiej lub zerowej emisji CO2, a 85% jest gotowych zmienić dostawcę transportu, jeśli nie spełnia on ich wymagań.

Badania pokazują również wyraźny związek pomiędzy przyszłymi możliwościami biznesowymi, a opcjami transportowymi wolnymi od paliw kopalnych. 60% firm uważa, że grozi im utrata klientów w ciągu najbliższych trzech lat, jeśli nie będą w stanie sprostać zapotrzebowaniu konsumentów na dostawy o niewielkiej lub zerowej emisji CO2.

„Dobrze widzieć tak duży nacisk na transporty ciężarowe wolne od paliw kopalnych. Oznacza to, że w najbliższych latach będziemy świadkami ogromnej zmiany w branży. Wierzymy, że elektryfikacja będzie kluczowym motorem napędowym w kierunku bezemisyjnych transportów drogowych i jesteśmy dumni, że już teraz oferujemy w pełni elektryczne alternatywy pojazdów ciężarowych dla większości zadań. Przejście na napęd elektryczny oznacza więcej możliwości biznesowych” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks wyznaczyło globalny cel, zgodnie z którym w 2030 r. 50% wszystkich sprzedawanych nowych samochodów ciężarowych będzie miało napęd elektryczny z akumulatorów lub ogniw paliwowych. Przejście na elektromobilność jest napędzane przez Europę i Amerykę Północną, gdzie cele są jeszcze wyższe. Na przykład, w Europie, cel ten wynosi obecnie około 70% dla wszystkich nowych samochodów ciężarowych sprzedawanych w 2030 roku.

Fakty dotyczące badania

  • Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2022 roku i obejmowało wywiady ze 100 wysokiej rangi przedstawicielami firm, zazwyczaj odpowiedzialnymi za zaopatrzenie, logistykę, zarządzanie łańcuchem dostaw i/lub zrównoważony rozwój.
  • Kraje objęte badaniem to: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja i Norwegia.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close