Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Polish Forwarding Company uruchamia nowe połączenie z Chin do Polski

„Z nurtem rzeki płyną tylko śnięte ryby…” nie jest to nawiązanie do ostatnich tragicznych zdarzeń na rzece Odrze, lecz sentencja, której sprzeciwić się postanowiła załoga firmy Polish Forwarding Company Sp. z o.o. – polskiego spedytora, który od początku pandemii właśnie wbrew temu powiedzeniu zebrał siły i odwagę podejmując odważne decyzje o inwestycjach w nowe biura, działy, certyfikaty, licencje, a przede wszystkim w ludzi, bez których to co osiąga w dniu dzisiejszym byłoby trudne do zrealizowania.

Polish Forwarding

Jak wskazuje PFC, polskie firmy muszą stawiać czoła wyzwaniom w czasach poważnych zawirowań w globalnej gospodarce, które w sposób znaczący odbijają się  na rynku transportowym oraz powodują zachwianie się łańcuchów dostaw. — Dla naszej załogi nie ma nic bardziej motywującego, świadomość konieczności wyprzedzania niepewności tam gdzie tylko możliwe zadziałała jak wiatr w żagle dla PFC, który pomaga Polish Forwarding Company nieprzerwanie rozwijać skrzydła i uruchomić w ramach ich wachlarza usług nowy serwis kolejowy z Chongqing oraz zainwestować we własną flotę kontenerów — komentuje Miłosz Witkowski, Railfreight Director w Polish Forwarding Company.

Nie ma wątpliwości, iż rok 2022 jest i będzie bardzo wymagający dla wszystkich firm zajmujących się transportem. Kiedy zaczęły rodzić się poważne nadzieje, że powoli będziemy wychodzić z „covidowej zawieruchy”, atak zbrojny Rosjan na Ukrainę pokazał, iż nie ma co prędko liczyć na normalizację. Będący pokłosiem wyżej wspomnianych działań diametralny wzrost cen paliw, przełożył się bezzwłocznie na podwyższenie kosztów życia – towarów pierwszej potrzeby, usług oraz rozpędził inflacje. 

Nie niesie dużych nadziei fakt, że ceny frachtów morskich z Chin do Europy już nie sięgają rekordowych 20 000 dol. USA za 40-stopowe HC, wręcz spadają z dnia na dzień oscylując obecnie w granicach 6500 dol., gdyż bardzo wysoki kurs dolara, zrównanie się go praktycznie 1:1 z euro sprawił, że wielu importerów wstrzymuje zamówienia czekając na lepsze jutro. Czasy transportu z Chin do Europy nie uległy poprawie.

fot. PFC

Nacisk ze wszystkich możliwych stron na nadanie priorytetu dla transportu zboża z Ukrainy, a teraz węgla z całego świata  na nasz kontynent spowodowały olbrzymie kongestie w portach, które i tak były mocno obciążone dotychczasową pracą. Ponadto groźby strajków w Niemczech czy strajk w Felixstowe w Wielkiej Brytanii  ukazały, że zakłócenia w funkcjonowaniu poszczególnych ogniw w transporcie morskim dalej będą powodowały dalsze opóźnienia  w dostawach. Transport lotniczy również boryka się z wieloma problemami i niestabilnością w dużej mierze  jako wypadowymi redukcji personelu w ostatnich latach związanych z COVID-19.

— Patrząc na powyższe można odnieść wrażenie, że nie ma tu miejsca na rozwój, ale to nie jest do końca prawda. W PFC wiemy, że właśnie taki czas, pełen niepewności, utrudnień stwarza nowe możliwości, które staramy się wykorzystywać, by zapewniać naszym współpracownikom i kontrahentom stabilne rozwiązania oraz spokojny sen. Stad też między innymi decyzje o wzmożonych inwestycjach w nasz produkt kolejowy. Przewozy kontenerowe na Nowym Jedwabnym Szlaku początkowo zahamowane paniką związana z wybuchem wojny na Ukrainie powróciły już do poziomów z zeszłego roku. Dodatkowo sam serwis jak i czas transportu utrzymuje się na stale dobrym poziomie i cały czas jest on zdecydowanie lepszy niż w przypadku transportu morskiego — komentuje przedstawiciel PFC.

Mając to na uwadze spółka uruchomiła nowe połączenie drobnicowe z miejscowości Chongqing do Polski jako dodatek do funkcjonującego od Listopada 2020 w PFC regularnego, cotygodniowego serwisu z Xi’An. — Pozwoli to nam kreować jeszcze bardziej elastyczne rozwiązania, dopasowane do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Dzięki naszemu partnerowi i sieci jego magazynów w Chinach realizujemy podjęcia z każdego miejsca w tym kraju. Mamy przyjemność pochwalić się, że odebraliśmy pierwszą partie – tuzin własnych kontenerów, które będą wykorzystywane w obsłudze  w/w serwisów. Pozwoli to nam w 100% kontrolować koszty usługi i uniezależni nas w dużym stopniu od cen leasingów sprzętu, które są bardzo niestabilne. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług — zapewnia Miłosz Witkowski.

fot. PFC

Przedstawiciele Polish Forwarding Company będą brali udział w konferencji „INTERMODAL IN POLAND 2022”. Agenda wydarzenia, informacje organizacyjne i rejestracja uczestnictwa dostępne są na stronie: https://intermodalinpoland.eu/janow-podlaski-malaszewicze-2022/

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close