Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Hupac uruchomił nowy terminal w Brwinowie pod Warszawą

Szwajcarski operator transportu intermodalnego Hupac uruchomił nowy terminal przeładunkowy w Brwinowie pod Warszawą. Obiekt dostosowany jest do obsługi pociągów o długości 740 m.

fot. Hupac

Terminal Hupac w Brwinowie zlokalizowany jest 25 km na południowy wschód od Warszawy. Obiekt zajmuje powierzchnię 140 tys. mkw., dysponuje placem przeładunkowym o powierzchnii 42 tys. mkw., strefą odpraw i pomieszczeniami biurowymi i technicznymi. Do dyspozycji jest także druga działka o powierzchnii 160 tys. mkw. na dalsze inwestycje. 40% tego terenu będzie porośnięte drzewami i krzewami. Ponadto zainstalowano oddzielny system do odprowadzania ścieków i brudnej wody, dzięki czemu obiekt jest dostosowany do przeładunku materiałów niebezpiecznych. 

Terminal szwajcarskiej firmy wesprze zrównoważony transport w regionie Europy Środkowej. Obiekt może obsłużyć 12 par pociągów w ciągu doby. W drugiej fazie zdolności przeładunkowe terminalu wyniosą 180 tys. kontenerów rocznie co pozwoli zredukować emisje CO2 transportu samochodowego o 250 tys. ton rocznie. 

— Rozwój infrastruktury odbywa się według naszego sprawdzonego podejścia krok po kroku. W pierwszym etapie oddajemy do eksploatacji dwa tory przeładunkowe i trzy tory serwisowe. Jednostki załadowcze będą obsługiwane przez reachstackery. W drugiej fazie zwiększymy wydajność i zainstalujemy kolejne trzy tory przeładunkowe, a także suwnice bramowe — zapowiedział Michail Stahlhut, prezes Grupy Hupac, podczas ceremonii inauguracji terminalu w Brwinowie 7 września 2022 roku.

Plany na przyszłość

Szwajcarzy rozpoczęli inwestycję w Brwinowie w 2017 r. Po przerwie spowodowanej pandemią prace budowlane wznowiono w 2021 r. Hupac będzie w najbliższych tygodniach przekierowywał do nowego terminalu swoje połączenia intermodalne z i do Warszawy.

— Brwinów w sercu Polski to idealna lokalizacja dla połączeń międzynarodowych z polskim rynkiem. W perspektywie średnioterminowej widzimy szanse nie tylko we wzmocnieniu ruchu na osi wschód-zachód, ale także w rozwoju ruchu na osi północ-południe, gdzie Brwinów może pełnić funkcję węzła centralnego — powiedział Renzo Capanni, który pod koniec sierpnia przejął odpowiedzialność za obszar biznesowy Shuttle Net North East firmy Hupac Intermodal.

Czytaj też: Hupac zwiększy częstotliwość kursowania pociągów Duisburg – Gądki

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close