Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Trwają ostatnie prace w ramach modernizacji infrastruktury dostępowej do portów w Trójmieście

Do portów morskich w Gdyni oraz Gdańsku szybciej i bezpieczniej dojeżdżają pociągi mogące przewieźć więcej ładunków. Z inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. korzysta krajowa gospodarka. Prace w Trójmieście współfinansowane są ze środków europejskich – instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

infrastruktury
fot. PKP PLK

PLK zwiększają możliwości ekologicznego przewozu towarów koleją do nadbałtyckich portów. Projekt pn. „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” jest w fazie odbioru końcowego. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach z nową siecią trakcyjną m. in. w obrębie stacji Gdańsk Zaspa Towarowa i Gdańsk Port Północny. Zabudowano 72 km nowych torów i 233 rozjazdy. Od grudnia 2021 r. kierowcy korzystają z nowego wiaduktu drogowego w ciągu ul. Ku Ujściu, który poprawił bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawnił komunikację w tej części miasta.

W ramach projektu pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” zabudowano już blisko 80 km torów oraz ponad 200 rozjazdów. Powstają dwa nowe wiadukty kolejowe, które usprawnią przejazd do portu. Gotowa jest publiczna ładownia oraz 11 podziemnych zbiorników retencyjnych, kolejne dwa są w budowie. Z oddanego do użytku w marcu br. Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port prowadzony jest ruch pociągów do nabrzeży. Prace dyżurnych ruchu wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. W ciągu doby kolejarze zapewniają sprawne i bezpieczne przejazdy około 50 pociągów z ładunkami oraz podczas około 230 jazd manewrowych.

Inwestycje PLK do trójmiejskich portów mają wartość ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”. Dzięki realizacji projektów do nabrzeży dojeżdżają cięższe i dłuższe, nawet 750-metrowe pociągi, które mogą zabrać więcej towarów. Jazda składów jest bardziej ekologiczna, sprawniejsza i bezpieczniejsza.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close