Partnerzy portalu

Szwajcarscy kolejarze proponują cztery środki w celu wyeliminowania kluczowego wąskiego gardła w korytarzu Ren-Alpy

Brak przepustowości na linii kolejowej doliny Renu między Karlsruhe a Bazyleą stwarza coraz większe wyzwania w zakresie transportu ładunków w korytarzu Ren-Alpy. Z powodu ograniczeń w żegludze na Renie problem ten staje się coraz poważniejszy. W efekcie widoczne jest stopniowe odwrotne przesunięcie modalne z kolei na transport drogowy, zwłaszcza w przypadku towarów, dla których liczy się czas”, dodaje VAP. Aby poprawić sytuację, wzywa również do wdrożenia cz. Dlatego VAP Verband der verladenden Wirtschaft, organizacja szwajcarskich prywatnych właścicieli bocznic i wagonów, zaproponowała cztery środki mające na celu wyeliminowanie tego wąskiego gardła.

Ren-Alpy
Korytarz Alpejsko-Ren, źródło: Netzwerk Europäischer Eisenbahnen (NEE)

W sierpniu 2017 r. doszło do największych zakłóceń na korytarzu Ren-Alpy, spowodowanych zawaleniem się tunelu Rastatt. Katastrofa ma poważne konsekwencje dla branży kolejowej, zwłaszcza w jej segmencie towarowym. Obecnie korytarz boryka się z zakłóceniami i opóźnieniami spowodowanymi brakiem przepustowości. „Wąskie gardła na sieci kolejowej wyraźnie się pogarszają i stanowią niepokojącą stałą. Prace budowlane, zakłócenia techniczne i niewystarczające trasy objazdowe tak obciążają operacje, że regularne przewozy towarowe są już prawie niemożliwe”, stwierdza VAP Verband der verladenden Wirtschaft.

Jak zauważa szwajcarskie stowarzyszenie, nawet niewielkie zakłócenia mają ogromny wpływ na transport intermodalny i łańcuchy dostaw korzystające ze wspomnianego korytarza. „Już dzisiaj spedytorzy wykazują tendencję do powrotu na transport drogowy, zwłaszcza w przypadku towarów, dla których liczy się czas”, dodaje VAP. Aby poprawić sytuację, wzywa również do wdrożenia czterech kluczowych środków. „Ukończenie linii kolejowej w Dolinie Renu między Karlsruhe a Bazyleą ma nastąpić dopiero w latach 2040-2045. Do tego czasu powinny zostać wdrożone praktyczne rozwiązania alternatywne” – podkreśla organizacja patronacka.

Modernizacja i elektryfikacja linii Wörth-Strasburg

Pierwszy środek dotyczy osi północ-południe na lewym brzegu Renu. Obejmuje przede wszystkim modernizację i elektryfikację linii Wörth-Strasburg. „Stworzy to równoległą trasę objazdową, która położy kres chaosowi budowlanemu i zapewni zarówno ruch tranzytowy, jak i importowo-eksportowy, co jest ważne dla szwajcarskiej gospodarki”, wyjaśnia VAP. Dzięki realizacji projektu w ciągu zaledwie kilku lat powstanie dodatkowa przepustowość dla 60 pociągów towarowych dziennie. Ponadto stowarzyszenie zauważa, że ​​władze szwajcarskie powinny bardziej aktywnie negocjować tę kwestię z krajami sąsiednimi w celu wzmocnienia linii głównej.

Alternatywne trasy po obu brzegach Renu

Dwa pozostałe środki dotyczyły uruchomienia nowych tras objazdowych we Francji i Niemczech. W przypadku Francji jej koleje, które znajdują się w pobliżu Renu, mogą być wykorzystywane jako trasy objazdowe, gdy niektóre odcinki Kolei Doliny Renu zostaną zamknięte na prawym brzegu rzeki, czyli w Niemczech. Na przykład, czterotygodniowe całkowite zamknięcie planowane jest na lato 2024 r. Z tego powodu koleje Francji i Niemiec powinny znaleźć tymczasowe rozwiązania w zakresie komunikacji między niemieckojęzycznymi maszynistami a francuskojęzycznymi dyspozytorami. Można to zrobić za pomocą aplikacji językowych lub zatrudniając dwujęzyczny personel w centrach kontroli infrastruktury.

W przypadku Niemiec trasy objazdowe znajdujące się na prawym brzegu Renu powinny być dostępne dla przedsiębiorstw kolejowych. „Dlatego przed zamknięciem linii zarządcy infrastruktury muszą zapewnić, że nie ma otwartych placów budowy i że niezbędne środki (linia napowietrzna, maksymalna długość pociągu, powierzchnie magazynowe itp.) są dostępne dla wszystkich pociągów korzystających z alternatywnych tras”, wzywa szwajcarskie stowarzyszenie.

Wspólny organ roboczy dla zarządców infrastruktury kolejowej

Aby złagodzić zakłócenia w korytarzu Ren-Alpy spowodowane pracami budowlanymi lub modernizacyjnymi, konieczna jest intensywniejsza komunikacja między zarządcami infrastruktury kolejowej. „Proponujemy powołanie międzynarodowego organu roboczego zarządców infrastruktury korytarza z udziałem ministerstw transportu. Celem jest z jednej strony aktywna koordynacja wymagań rozbudowy infrastruktury, az drugiej rynkowa oferta transportowa”, proponuje w swoim artykule VAP Verband der verladenden Wirtschaft.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close