Kalmar dostarczy urządzenia przeładunkowe dla terminali Yilport Holding
Yilport Holding, operator terminali z siedzibą w Turcji, rozpoczął dużą inwestycję w urządzenia przeładunkowe. Firma ta zamówiła 27 specjalistycznych pojazdów, głównie reachstackerów do swoich terminali w Szwecji, Portugalii i we Włoszech. Wszystkie zarezerwowane maszyny będą dostarczane przez Cargotec od końca 2022 do początku 2023 roku.

Yilport Holding jest operatorem 22 portów morskich i terminali morskich w Turcji, Europie i Ameryce Łacińskiej. Wśród najnowszych inwestycji tej firmy jest zamówienie 27 nowych pojazdów specjalistycznych, które będą produkowane i dostarczane przez Kalmar z grupy Cargotec. Urządzenia będą dostarczane od III kwartału 2022 roku do I kwartału 2023 roku. Umowa obejmuje również przedłużoną gwarancję i umowy serwisowe na wszystkie dostarczone urządzenia.
Duże zamówienie
Najnowsze zamówienie Yilport Holding obejmuje dostawę 20 wózków widłowych Eco, czterech wózków do obsługi pustych kontenerów i trzech wózków widłowych. Spośród nich sześć pojazdów, w tym cztery reachstackery Kalmar Eco, jeden wózek do obsługi pustych kontenerów i jeden wózek widłowy, trafi do Turcji, a mianowicie do Yilport Gebze i Gemport.
Większość zamówionego sprzętu mobilnego zostanie dostarczona do terminali w Europie. Terminal Gävle w Szwecji otrzyma sześć wózków wysokiego składowania Kalmar Eco, jeden wózek do obsługi pustych kontenerów i dwa wózki widłowe. Trzy obiekty w Portugalii otrzymają łącznie 10 pojazdów: pięć reachstackerów Eco dla terminalu Setúbal, dwa reachstackery Eco i jeden wózek do obsługi pustych kontenerów dla terminalu Sotagus, jeden reachstacker Eco i jeden wózek do obsługi pustych kontenerów dla terminalu Liscont. Ponadto terminal Taranto we Włoszech otrzyma dwa wózki wysokiego składowania Kalmar Eco.