Partnerzy portalu

Polscy operatorzy logistyczni odpowiadają na nowe wyzwania branży TSL

Po wybuchu wojny w Ukrainie branża logistyczna w Polsce i Europie stanęła wobec nowych wyzwań spowodowanych pojawieniem się nowy potoków ładunków na kluczowych szlakach oraz kryzysem paliwowym. Duże utrudnienia powoduje ciągle sytuacja pandemiczna w Chinach. O obecne wyzwania dla branży zapytaliśmy Tomasza Langowskiego, wiceprezesa Langowski Logistics.

wyzwania

Wahania cen energii elektrycznej i paliw mają istotny wpływ na działalność przewoźników. Jak na te wyzwania odpowiadają operatorzy logistyczni?

— Wysokie ceny paliw i ich duże wahania są bardzo poważnym problemem, z którym obecnie boryka się cała branża logistyczna. Z tego powodu przewoźnicy obecnie zmuszeni są do ustalania ceny frachtu indywidualnie i na bieżąco, dla każdego zlecenia, w oparciu o aktualne wskaźniki cen paliw. Jest to pewna niedogodność dla spedytorów i załadowców, gdyż wymaga od nas więcej pracy przy ustalaniu kosztorysów, ale w obecnej sytuacji gospodarczej nie ma innego wyjścia.

Jednym z wyzwań jakie stanęły przed polskimi przewoźnikami, zarządcą infrastruktury i spedytorami było obsłużenie nowych zleceń na przewozy ładunków z i do Ukrainy, po tym jak zablokowane zostały porty morskie tego kraju. Czy realizują Państwo dużo takich zleceń?

— Langowski Logistics specjalizuje się w transporcie ładunków skonteneryzowanych i realizuje transport takich ładunków także w imporcie do Ukrainy. Mamy duże doświadczenie we współpracy z przedsiębiorcami z tego kraju. Obecnie ilość zleceń na przewozy do Ukrainy, ale również na inne kierunki, jest bardzo duża. To też jeden z głównych powodów podjęcia decyzji o pracy naszego magazynu Gdańsku na trzy zmiany. Do realizacji takiej ilości zleceń wykorzystujemy wszystkie dostępne środki transportu, jednakże w tym momencie w naszej branży popyt przeważa nad podażą. Wynika to z problemów takich jak kongestie w portach zachodnioeuropejskich, opóźnienia w transporcie morskim, utrudnienia w ruchu kolejowym z powodu remontów czy też paraliżujących ruch, szczególnie w krajach południowej Europy, pożarów.

Duże opóźnienia występują również w towarowym transporcie kolejowym z Chin do Europy.

— Tak, przy czym o ile na przejściu Brześć — Terespol obecnie nie ma opóźnień i ruch odbywa się płynnie, to spore problemy pojawiają się w samych Chinach, gdzie polityka „zero tolerancji dla Covid” spowodowała duże zakłócenia w funkcjonowania łańcuchów dostaw na całym świecie. 

Wojna w Ukrainie i jej następstwa spowodowały też duży wzrost zapotrzebowania na usługi Military Cargo. To również jest jedną z specjalności Langowski Logistics.

 — Nasza firma ma kompetencje potwierdzone wymaganymi certyfikatami i duże doświadczenie w realizacji zleceń na przewozy różnych towarów tej kategorii od kamizelek kuloodpornych, amunicji po czołgi czy inne pojazdy i to nie tylko do Ukrainy. Realizacja takich transportów wymaga dużej wiedzy i elastyczności. My wykonujemy zlecenia na przewozy ładunków strategicznych, jak i towarów podwójnego zastosowania. W tym momencie mamy bardzo dużo pracy w tym segmencie logistyki. Do Military Cargo zaliczmy również pojazdy zdemilitaryzowane, czyli np. czołgi pozbawione cech bojowych, które przewozimy na zlecenie muzeów jak i prywatnych kolekcjonerów na całym świecie.

O nowych wyzwaniach branży logistycznej debatować będą uczestnicy konferencji „ITERMODAL IN POLAND 2022” w której będą brali udział również przedstawiciele Langowski Logistics. Agenda konferencji i informacje organizacyjne znajdują się na stronie: https://intermodalinpoland.eu/janow-podlaski-malaszewicze-2022/

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close