Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

„Serce dla Łodzi” Project Cargo dla WOŚP

W ubiegłym tygodniu miało miejsce uroczyste odsłonięcie rzeźby „Serce dla Łodzi” stworzonej na zamówienie miasta Łódź z okazji 30 rocznicy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

serce

Serce zostało wykonane z polerowanej blachy,  przez kolektyw artystyczny Sino Sculpture Group w Chinach w miejscowości Tianjin pod Pekinem. Grupa znana jest z realizacji niesamowitych projektów na całym świecie. Zleceniodawcą serca było miasto Łódź a okazją do jego prezentacji 30 rocznica fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP). Rzeźba została odsłonięta przez samego Jurka Owsiaka, Prezesa fundacji WOŚP, a została umiejscowiona na placu nazwanego na rzecz fundacji – Placem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 

Za transport tego ponadgabarytowego ładunku odpowiadała firma Langowski Logistic z Gdyni, która zdecydowała się zrealizować usługę pro bono, czyli całkowicie bez własnych prowizji i zarobku. „Zdecydowaliśmy się na taki gest ze względu na szczytny cel jakim jest uhonorowanie Jerzego Owsiaka i fundacji WOŚP, która co roku robi niesamowitą akcję, finał WOŚP podczas którego zbiera pieniądze na cele ratowania życia i zdrowia dzieci i dorosłych” – powiedział Tomasz Langowski, wiceprezes Langowski Logistics.

Cały projekt transportowy takiego ładunku stanowił swego rodzaju wyzwanie i odbył się w ramach tzw. usługi Project Cargo – czyli jako transport ładunków nienormatywnych, ponadgabarytowych. Samo serce ma wysokość i szerokość 3,5m, a waży 1 tonę. Dodatkowo rzeźba została umieszczona w specjalnej klatce zabezpieczającej o wysokości 4 m. Z tego właśnie powodu ładunek nie mógł zostać przewieziony w typowym kontenerze. Wysokość zwykłego kontenera morskiego to 2,59 m. Dostępne są również kontenery podwyższane, tzw. HC (ang. High Cube) o wysokości 2,9 m, ale i one są za małe aby umieścić w nich ten ładunek.  

Konieczne więc było skorzystania ze specjalnych kontenerów opracowanych do przewozu ponadgabarytowych ładunków, tzw. Open Top, umożliwiających załadunek od góry. Nietypowe i wymagające wiedzy, doświadczenia było również sztauowanie takiego ładunku, czyli odpowiednie zabezpieczenie go przed daleką podróżą. Zabezpieczanie nietypowych ładunków odbywa się w obecności specjalistycznych firm, które potwierdzają certyfikatem profesjonalizm usługi.  

Kolejnym etapem, po bezpiecznym załadunku na pokład statku Mayview Maersk było pokonanie 12 tysięcy mil morskich podróży do Gdańska. Wyzwaniem, ze względu na gabaryty ładunku był także przeładunek serca na terminalu w Gdańsku, skąd po zakończeniu procedur celnych rzeźbę przewieziono do Łodzi na naczepie niskopodwoziowej. Ważne informacje z punktu obsługi celnej: „Serce dla Łodzi” traktowane jest jako rzeźba, na którą obowiązuje 0% cła. Nie skraca to jednak procedur celnych – dokumenty transportowe i fakturę należy przygotować jak do standardowej odprawy celnej. Dzięki własnej agencji celnej Langowski Logistics przeprowadziła całość bez jakichkolwiek komplikacji. 

 „Wykonanie takiej usługi w ramach Project Cargo pozwoliło nam w pełni wykorzystać wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu globalnych usług transportowych, często wykraczających poza standardowe zlecenia. Zdecydowaliśmy się pomóc w jego realizacji także dlatego, że chętnie angażujemy się w inicjatywy ważne dla społeczności miast w których działamy, a przypomnę, że od dwóch lat posiadamy swój magazyn również w Łodzi” ” – dodał Tomasz Langowski. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close