Partnerzy portalu

HHLA zaktualizowała system rezerwacji slotów w terminalach kontenerowych w Hamburgu

Spółka Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zaktualizowała system rezerwacji slotów terminalach kontenerowych. Narzędzie Truck FIT opracowane we współpracy z firmą transportową Stuhr Container Logistic pozwoli usprawnić pracę i zlikwidować wąskie gardła w największym niemieckim porcie. Jest to szczególnie istotne w okresie, w którym terminale kontenerowe w Europie borykają się z problemami kongestii i zbyt dużego zapełnienia placów terminalowych.

rezerwacji slotów
fot. HHLA

— Wprowadzając proces rezerwacji slotów i aktualizację Truck FIT, stale ulepszamy procesy w terminalach w Hamburgu. Zmniejsza to ilość czasu spędzanego przez ciężarówki w terminalu, a tym samym odciąża infrastrukturę publiczną. Współpraca z firmami transportowymi pozwoliła nam na dalszy rozwój systemu w oparciu o potrzeby użytkowników i przybliżyła nas do wspólnego celu: przejrzystego i niezawodnego przydzielania slotów — powiedział Jens Hansen, dyrektor operacyjny HHLA.

Aktualizacja systemu została wykonana w ścisłej współpracy z firmami transportowymi. Ważnym partnerem rozwojowym dla HHLA była firma Stuhr Container Logistic uczestnicząca w transporcie kontenerowym w porcie Hamburg i jego okolicach. Firma od początku była zaangażowana w planowanie i realizację projektu.

— Początkowo byliśmy sceptycznie nastawieni do zmian w systemie, ponieważ obawialiśmy się, że utracimy elastyczność, której potrzebuje nasza firma. Jednak jako partner rozwojowy projektu byliśmy w stanie od samego początku wyrażać nasze obawy w przejrzysty sposób. Zespół projektowy HHLA nawiązał z nami dialog i znalazł właściwe rozwiązanie. Teraz w krótkim czasie dostępnych jest więcej slotów, które można zarezerwować, niż było przed wprowadzeniem zmian, co ma pozytywny wpływ na naszą działalność – komentuje Heiner Stuhr, partner zarządzający Stuhr Container Logistic.

System rezerwacji slotów został wprowadzony w porcie w Hamburgu w 2017 roku, aby uniknąć wąskich gardeł w terminalach i upłynnić w nich ruch. Na początku 2022 r. HHLA rozpoczęła aktualizację systemu wraz z wprowadzeniem Truck FIT, ponieważ liczba nieużywanych slotów znacznie wzrosła. Obecnie firmy transportowe, w których wskaźnik niepojawiania się na terminalach jest zbyt wysoki, otrzymają ograniczoną liczbę slotów w godzinach szczytu w następnym tygodniu. Poza godzinami szczytu nadal można dowolnie rezerwować sloty. W ostatnim kroku przejrzystość systemu zostanie dodatkowo zwiększona poprzez ujawnienie rzeczywistych czasów przeładunku na terminalach — zapewnia HHLA.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close