HHLA zaktualizowała system rezerwacji slotów w terminalach kontenerowych w Hamburgu
Spółka Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zaktualizowała system rezerwacji slotów terminalach kontenerowych. Narzędzie Truck FIT opracowane we współpracy z firmą transportową Stuhr Container Logistic pozwoli usprawnić pracę i zlikwidować wąskie gardła w największym niemieckim porcie. Jest to szczególnie istotne w okresie, w którym terminale kontenerowe w Europie borykają się z problemami kongestii i zbyt dużego zapełnienia placów terminalowych.

— Wprowadzając proces rezerwacji slotów i aktualizację Truck FIT, stale ulepszamy procesy w terminalach w Hamburgu. Zmniejsza to ilość czasu spędzanego przez ciężarówki w terminalu, a tym samym odciąża infrastrukturę publiczną. Współpraca z firmami transportowymi pozwoliła nam na dalszy rozwój systemu w oparciu o potrzeby użytkowników i przybliżyła nas do wspólnego celu: przejrzystego i niezawodnego przydzielania slotów — powiedział Jens Hansen, dyrektor operacyjny HHLA.
Aktualizacja systemu została wykonana w ścisłej współpracy z firmami transportowymi. Ważnym partnerem rozwojowym dla HHLA była firma Stuhr Container Logistic uczestnicząca w transporcie kontenerowym w porcie Hamburg i jego okolicach. Firma od początku była zaangażowana w planowanie i realizację projektu.
— Początkowo byliśmy sceptycznie nastawieni do zmian w systemie, ponieważ obawialiśmy się, że utracimy elastyczność, której potrzebuje nasza firma. Jednak jako partner rozwojowy projektu byliśmy w stanie od samego początku wyrażać nasze obawy w przejrzysty sposób. Zespół projektowy HHLA nawiązał z nami dialog i znalazł właściwe rozwiązanie. Teraz w krótkim czasie dostępnych jest więcej slotów, które można zarezerwować, niż było przed wprowadzeniem zmian, co ma pozytywny wpływ na naszą działalność – komentuje Heiner Stuhr, partner zarządzający Stuhr Container Logistic.
System rezerwacji slotów został wprowadzony w porcie w Hamburgu w 2017 roku, aby uniknąć wąskich gardeł w terminalach i upłynnić w nich ruch. Na początku 2022 r. HHLA rozpoczęła aktualizację systemu wraz z wprowadzeniem Truck FIT, ponieważ liczba nieużywanych slotów znacznie wzrosła. Obecnie firmy transportowe, w których wskaźnik niepojawiania się na terminalach jest zbyt wysoki, otrzymają ograniczoną liczbę slotów w godzinach szczytu w następnym tygodniu. Poza godzinami szczytu nadal można dowolnie rezerwować sloty. W ostatnim kroku przejrzystość systemu zostanie dodatkowo zwiększona poprzez ujawnienie rzeczywistych czasów przeładunku na terminalach — zapewnia HHLA.