Knorr-Bremse opracowuje rozwiązania automatyzacji dla sektora kolejowego transportu towarowego
Knorr-Bremse, niemiecka firma inżynieryjna, zamierza wdrożyć dwa systemy automatyzacji dla pociągów towarowych. Oba rozwiązania, jedno do hamowania, a drugie do sprzęgania, sprawią, że kolejowy transport towarowy stanie się bardziej wydajny i elastyczny. Jednocześnie rozwój innowacji pozwoli Knorr-Bremse stać się wiodącym dostawcą systemów automatyki kolei na rynku europejskim.

„Kluczem do przeniesienia przewozów towarowych na kolej jest cyfryzacja i automatyzacja sektora kolejowych przewozów towarowych w Europie, który nadal w dużej mierze zależy – przynajmniej na razie – od pracy ręcznej” – powiedział Nicolas Lange, prezes zarządu Knorr-Bremse Systemy Kolejowe. W 2023 roku firma ta zainstaluje automatyczny system hamulcowy (FreightControl) w pociągu towarowym Havelländische Eisenbahn (HVLE), niemieckiego prywatnego przewoźnika kolejowego. Rok później, w 2024 roku, rozwiązanie to zostanie oddane do użytku. Obecnie hamulce prawie 500 000 wagonów jeżdżących w Unii Europejskiej są nadal ręcznie testowane przez personel, co sprawia, że proces ten jest niezwykle czasochłonny.
Cyfrowe automatyczne sprzęganie
Kolejna innowacja automatyzacji Knorr-Bremse (FreightLink) związana jest ze sprzęganiem. Niemiecka firma zamontowała już pierwsze prototypy systemów DAC (cyfrowe automatyczne sprzęganie) w swoim głównym zakładzie w Budapeszcie. Obecnie pracuje nad weryfikacją i udoskonaleniem tego systemu. Do 2025 roku niemiecka firma inżynieryjna planuje zakończyć prace nad prototypem DAC i przygotować produkt do wprowadzenia na rynek. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu w Europejskim Wspólnym Przedsięwzięciu Kolejowym (ERJU) obie innowacje są interoperacyjne, co oznacza, że są w pełni kompatybilne z systemami i taborem wszystkich operatorów. Dzięki temu przyczyną się do znacznej poprawy wydajności procesu i konkurencyjności całej branży kolejowej.