Partnerzy portalu

Knorr-Bremse opracowuje rozwiązania automatyzacji dla sektora kolejowego transportu towarowego

Tagi: Knorr-Bremse,

Knorr-Bremse, niemiecka firma inżynieryjna, zamierza wdrożyć dwa systemy automatyzacji dla pociągów towarowych. Oba rozwiązania, jedno do hamowania, a drugie do sprzęgania, sprawią, że kolejowy transport towarowy stanie się bardziej wydajny i elastyczny. Jednocześnie rozwój innowacji pozwoli Knorr-Bremse stać się wiodącym dostawcą systemów automatyki kolei na rynku europejskim.

fot. Knorr-Bremse wyposaży pociąg towarowy Havelländische Eisenbahn w automatyczny system hamowania, źródło: Knorr-Bremse

„Kluczem do przeniesienia przewozów towarowych na kolej jest cyfryzacja i automatyzacja sektora kolejowych przewozów towarowych w Europie, który nadal w dużej mierze zależy – przynajmniej na razie – od pracy ręcznej” – powiedział Nicolas Lange, prezes zarządu Knorr-Bremse Systemy Kolejowe. W 2023 roku firma ta zainstaluje automatyczny system hamulcowy (FreightControl) w pociągu towarowym Havelländische Eisenbahn (HVLE), niemieckiego prywatnego przewoźnika kolejowego. Rok później, w 2024 roku, rozwiązanie to zostanie oddane do użytku. Obecnie hamulce prawie 500 000 wagonów jeżdżących w Unii Europejskiej są nadal ręcznie testowane przez personel, co sprawia, że ​​proces ten jest niezwykle czasochłonny.

Cyfrowe automatyczne sprzęganie

Kolejna innowacja automatyzacji Knorr-Bremse (FreightLink) związana jest ze sprzęganiem. Niemiecka firma zamontowała już pierwsze prototypy systemów DAC (cyfrowe automatyczne sprzęganie) w swoim głównym zakładzie w Budapeszcie. Obecnie pracuje nad weryfikacją i udoskonaleniem tego systemu. Do 2025 roku niemiecka firma inżynieryjna planuje zakończyć prace nad prototypem DAC i przygotować produkt do wprowadzenia na rynek. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu w Europejskim Wspólnym Przedsięwzięciu Kolejowym (ERJU) obie innowacje są interoperacyjne, co oznacza, że ​​są w pełni kompatybilne z systemami i taborem wszystkich operatorów. Dzięki temu przyczyną się do znacznej poprawy wydajności procesu i konkurencyjności całej branży kolejowej.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close