Partnerzy portalu

Rozpoczyna się inwestycja kluczowa dla dalszego rozwoju Portu Gdynia

Podpisano umowę na realizację zadania „Przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m”. Jest to finalny etap wieloletnich inwestycji prowadzonych przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia w ramach zadania inwestycyjnego „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”. Ta kluczowa dla dalszego rozwoju portu inwestycja, jest kolejnym tak ogromnym przedsięwzięciem realizowanym przez ZMPG S.A.  w ostatnim czasie.  

fot. Port Gdynia

– Podstawowym celem realizacji tego projektu jest umożliwienie zawijania do portu największych na Bałtyku statków. Realizacja projektu przyczyni się do pełniejszego wykorzystania potencjału portu, wzrostu poziomu przeładunków w terminalach, a tym samym zwiększy konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego – mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

W ubiegłych latach została wykonana przebudowa Nabrzeży Norweskiego, Słowackiego oraz Włoskiego, wykonano skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej, a aktualnie realizowana jest Przebudowa Ostrogi Pilotowej oraz Nabrzeża Portowego. Powyższe projekty, miały na celu umożliwienie wykonania kluczowych dla rozwoju Portu robót budowlanych, polegających na wykonaniu robót czerpalnych na całej długości Kanału Portowego, od Wejścia Głównego do Nabrzeża Puckiego, do docelowej głębokości -16,0m. W niezbędnym zakresie pogłębione zostaną również Baseny III, IV oraz V. W ramach prac zostaną również wykonane umocnienia dna przy Nabrzeżach Szwedzkim, Bułgarskim / Puckim oraz nad rurociągami paliwowymi zlokalizowanymi w dnie w rejonie Awanportu,  przełożone zostaną kable teletechniczne przebiegające pod dnem Kanału Portowego na teren Marynarki Wojennej. W ramach prac wyczerpane zostanie ca. 4 mln m3 urobku, który zdeponowany zostanie na klapowisku morskim. Ilość urobku umożliwiłaby zasypanie 1.600 pełnowymiarowych basenów olimpijskich. 

Wykonawca – belgijska firma JanDeNul – zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy w terminie 16 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. – Dzisiaj została podpisana umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a firmą Jan De Nul na roboty czerpalne, zasypowe i pokrewne w Porcie Gdynia. Cieszymy się na nadchodzącą współpracę z Portem Gdynia, dołożymy wszystkich starań, aby ten duży i ważny projekt infrastruktury morskiej zakończył się sukcesem – komentuje Kurt Levrau – Area Manager Europe.

Realizacja zadania ma na celu umożliwianie obsługi znacznie większych jednostek pływających o długości do 400 m, co w znaczy sposób przyczyni się do zwiększenia przeładunków w Porcie Gdynia, zarówno w zakresie kontenerów, jak i towarów masowych i drobnicy. 

Zadanie realizowane jest przy wsparciu z funduszy z Unii Europejskiej w wysokości 273 mln zł, w ramach Umowy o dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0070/18-00 z dnia 28.12.2018 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close