Partnerzy portalu

MSC chce uczynić z le Havre większego rywala dla portów Morza Północnego

Tagi: le Havre, MSC,

Terminal Investment Limited (TIL), spółka zależna od włosko-szwajcarskiego, największego na świecie przewoźnika kontenerowego – Mediterranean Shipping Company (MSC), nabyła na wyłączną własność dwa terminale kontenerowe w porcie le Havre. 

fot. Philippe Amlès Wikimedia Commons

Według planów, MSC chce uczynić z niego miejsce, który będzie rywalizować z największymi portami kontenerowymi nad Morzem Północnym. TIL kupiła zarówno większy terminal TNMSC, który został uruchomiony dziesięć lat temu jako wspólne przedsięwzięcie MSC i Terminaux de Normandie, jak i sąsiedni Terminal Porte Oceane (TPO), który był własnością Ocean Terminal.  W Hawrze znajduje się również trzeci terminal kontenerowy, obsługiwany przez DP World.

Zmiana właściciela otwiera MSC drogę do zainwestowania w rozbudowę dwu pierwszych terminali 700 mln USD. Terminal TNMSC, który był bramą MSC w porcie, jest obecnie w stanie obsłużyć 1,5 miliona TEU rocznie, mającym nabrzeże dla do cumowania czterech statków. Może obsługiwać kontenerowce o pojemności do 20 000 TEU. Obiekt zajmuje powierzchnię 70 hektarów. Obok znajduje się mniejszy terminal TPO, o zdolności przeładunku 550 tys. TEU rocznie, który może obsłużyć dwa duże kontenerowce. Po rozbudowie, zdolności przeładunkowe portu le Havre mają się potroić. Będzie on też w stanie przyjmować największe kontenerowce, zabierające do 24 000 TEU.

W 2021 roku Havre obsłużył towary w prawie 2,8 mln TEU, co stanowi wzrost o ponad 15 proc. w stosunku do 2020 r. Według zarządu, port jest idealnie przygotowany do pełnienia roli głównego obiektu w Europie Północnej, a także miejsca operacji przeładunkowych na obszary takie jak Irlandia i Wielka Brytania. Port ten jest dziesiątym co do wielkości portem kontenerowym w Europie, a ponieważ zarówno w Rotterdamie, jak i Antwerpii kończą się zdolności przeładunkowe i rosną zaległości w obsłudze statków, ekspansja le Havre jest dobrze zaplanowana, aby wspierać przyszły rozwój MSC, oceniają analitycy. 

MSC zawarło długoterminowe umowy z terminalami na zwiększone dostawy ładunków w kontenerach, które mają być obsługiwane w porcie. TiL zapowiedział podwojenie liczby suwnic bramowych ze statku na ląd, do 20-tu. Planuje również zainstalować suwnice na wszystkich sześciu nabrzeżach.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close