Rekordowe zawinięcie mv Tolten do Gdynia Container Terminal
Do terminalu GCT Hutchison Ports Gdynia zawinął statek mv Tolten armatora Hapag-Lloyd. Jest to najdłuższy w historii GCT statek cumujący przy nabrzeżu (LOA 300 m), a także statek z największą ilością kontenerów do spracowania: ok. 1000 jednostek do wyładunku i dwa razy tyle do załadunku.

Statek zabierze nadwyżkę skumulowanych na placu składowym kontenerów. Obsługuje on serwis AL2 z Europy do portów Ameryki Północnej i jednorazowym zawinięciem umożliwi zarówno bezpośredni transport ładunków do USA jak i w inne kierunki poprzez porty Europy Północnej które odwiedzi po Gdyni (Southampton, Hamburg, Rotterdam).
— Dzięki inwestycjom GCT, m.in. przebudowie nabrzeża głębokowodnego, już teraz możemy przyjmować statki nawet 400-metrowe, a po planowanym przez Port Gdynia pogłębieniu basenów portowych o zanurzeniu nawet do 15 m do czego nasze nabrzeże zostało przygotowane w 2021 r. Nabrzeże Bułgarskie jest jedynym głębokowodnym nabrzeżem stwarzającym takie warunki w Porcie Gdynia — komentuje Mikołaj Magiełka, dyrektor handlowy GCT.
