Dachser przenosi intermodalne połączenie Chiny-Europa na Korytarz Środkowy
Rosyjska inwazja na Ukrainę pod koniec lutego 2022 r. skłoniła wielu spedytorów do zmiany połączeń intermodalnych między Chinami a Europą. Jednym z nich jest Dachser, niemiecki operator logistyczny. Na początku lipca 2022 r. zmienił trasę pociągu kontenerowego z linii przez Rosję i Białoruś na Korytarz Środkowy przez Azję Centralną.

Z powodu działań wojennych Rosji na Ukrainie Dachser zrezygnował z dwóch kolejowych połączeń towarowych Chiny-Europa. Głównym powodem są sankcje gospodarcze nałożone przez Unię Europejską na Rosję i Białoruś. To sprawiło, że standardowa trasa Nowego Jedwabnego Szlaku, znana również jako Eurazjatycki Most Lądowy, była niekorzystna dla europejskich klientów. W tym samym czasie niemiecki dostawca usług logistycznych zaaranżował nową trasę pociągu kontenerowego między Chinami a Węgrami, która przebiega przez Korytarz Środkowy.
Pociągi firmy odjeżdżają z chińskiego miasta Xi’an dwa razy w tygodniu. W drodze do Budapesztu przejeżdżają przez Kazachstan, Azerbejdżan i Rumunię, a promami przez Morze Kaspijskie i Czarne. Kontenery przewożone są koleją z Budapesztu do dalszych terminali w głębi lądu, takich jak Wiedeń w Austrii, Monachium czy Ludwigshafen w Niemczech. Cały czas podróży na trasie Xi’an-Budapeszt trwa od 45 do 55 dni. „Dzięki tej trasie możemy zastąpić połączenia kolejowe wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku przez Rosję i Białoruś i nadal oferować naszym klientom niezawodną, przyjazną dla środowiska usługę multimodalną” – zauważył Vedat Serbet, menedżer usług kolejowych Dachser w regionie EMEA.