Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

SBB Cargo International zwiększy możliwości transalpejskich przewozów kolejowych

Tagi: SBB Cargo,

Starając się utrzymać pozycję kluczowego gracza w korytarzu kolejowym Północ-Południe między Włochami a portami Beneluksu, SBB Cargo International doda do swojej floty kolejną partię 20 nowych lokomotyw wielosystemowych Vectron.

Lokomotywa Vectron firmy SBB Cargo International ciągnie wagony z naczepami, źródło: Michael Claushallmann / SBB Cargo

Dwa lata temu, w lipcu 2019 r., SBB Cargo International, wspólne przedsięwzięcie SBB Cargo i Hupac Intermodal, zakupiło 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron od Siemens Mobility. Teraz przewoźnik zdecydował się na skorzystanie z opcji, zamawiając 20 kolejnych pojazdów tego samego typu. Lokomotywy zostaną oddane do eksploatacji w 2024 roku. W obu przypadkach pojazdy zostały/zostaną pozyskane za pośrednictwem SüdLeasing, niemieckiej firmy leasingowej, która wydzierżawi je SBB Cargo International w ramach długoterminowego planu.

Opcja XLload

Podobnie jak 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron zamówionych w 2019 r., pojazdy z nowej partii będą również certyfikowane do eksploatacji w Austrii, Belgii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Holandii. Będą jednak miały charakterystyczną cechę. To właśnie opcja XLoad, dzięki poprawie osiągów trakcyjnych, umożliwi przewoźnikom korzystanie z jednej, a nie z dwóch czteroosiowych lokomotyw do przewozów przez Alpy.

„Vectron to idealna lokomotywa dla naszych usług transportowych, zapewniająca interoperacyjność między portami ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) a Włochami. Dzięki opcjonalnej funkcji XLoad będziemy mogli jeździć dłuższymi i cięższymi pociągami przez Alpy w jednej trakcji. W wielu przypadkach można nawet zrezygnować z obowiązkowej lokomotywy prowadzącej. Ponieważ masa pociągów dla kombinowanego ruchu towarowego jest ograniczona przez maksymalną dopuszczalną długość pociągów, nie ma potrzeby stosowania bardziej kosztownych lokomotyw sześcioosiowych” – powiedział Sven Flore, dyrektor generalny SBB Cargo International.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close