SBB Cargo International zwiększy możliwości transalpejskich przewozów kolejowych
Starając się utrzymać pozycję kluczowego gracza w korytarzu kolejowym Północ-Południe między Włochami a portami Beneluksu, SBB Cargo International doda do swojej floty kolejną partię 20 nowych lokomotyw wielosystemowych Vectron.

Dwa lata temu, w lipcu 2019 r., SBB Cargo International, wspólne przedsięwzięcie SBB Cargo i Hupac Intermodal, zakupiło 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron od Siemens Mobility. Teraz przewoźnik zdecydował się na skorzystanie z opcji, zamawiając 20 kolejnych pojazdów tego samego typu. Lokomotywy zostaną oddane do eksploatacji w 2024 roku. W obu przypadkach pojazdy zostały/zostaną pozyskane za pośrednictwem SüdLeasing, niemieckiej firmy leasingowej, która wydzierżawi je SBB Cargo International w ramach długoterminowego planu.
Opcja XLload
Podobnie jak 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron zamówionych w 2019 r., pojazdy z nowej partii będą również certyfikowane do eksploatacji w Austrii, Belgii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Holandii. Będą jednak miały charakterystyczną cechę. To właśnie opcja XLoad, dzięki poprawie osiągów trakcyjnych, umożliwi przewoźnikom korzystanie z jednej, a nie z dwóch czteroosiowych lokomotyw do przewozów przez Alpy.
„Vectron to idealna lokomotywa dla naszych usług transportowych, zapewniająca interoperacyjność między portami ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) a Włochami. Dzięki opcjonalnej funkcji XLoad będziemy mogli jeździć dłuższymi i cięższymi pociągami przez Alpy w jednej trakcji. W wielu przypadkach można nawet zrezygnować z obowiązkowej lokomotywy prowadzącej. Ponieważ masa pociągów dla kombinowanego ruchu towarowego jest ograniczona przez maksymalną dopuszczalną długość pociągów, nie ma potrzeby stosowania bardziej kosztownych lokomotyw sześcioosiowych” – powiedział Sven Flore, dyrektor generalny SBB Cargo International.